משבר חמור בהוראה לקראת שנה"ל תשפ"ג

כאילו לא די במשברים ובצרות של מערכת החינוך עד-כה

‏לקראת שנת הלימודים הבאה הוגשו 7,307 בקשות של מורים לצאת לחל"ת (חופשה ללא תשלום) ו-1,400 בקשות לפרישה מוקדמת – נתון גבוה ביחס לשנים קודמות. לגבי פנסיה מוקדמת מדובר בעלייה של 400 בקשות, ועלייה של יותר מ-430 בקשות ליציאה לחל"ת.

זאת, כאשר ברקע, כתמיד, מאיים על פתיחת שנת הלימודים סכסוך העבודה שהכריזה הסתדרות המורים  בראשית השבוע, במחאה על "גרירת הרגליים של פקידי האוצר בכל הנוגע לגיבוש הסכם שכר שימנע את העזיבה המאסיבית של עובדי ההוראה".

בהסתדרות המורים אומרים כי בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, לא ימתינו ל–1 בספטמבר ויתחילו בצעדים ארגוניים כבר בתקופה הקרובה, בכדי להאיץ את גיבוש הסכם השכר, שרק באמצעותו ניתן להתמודד עם העזיבה הגדולה.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, אמרה  עם ההכרזה: "משרד האוצר אינו נוקף אצבע וממשיך למרוח את הדיונים כאילו אין משבר במערכת החינוך. כל גורמי המקצוע תמימי דעים כי עקב העזיבה המאסיבית של עובדי הוראה לא ניתן יהיה לקיים לימודים סדירים בשנה הבאה. כולם מבינים שרק הסכם שכר מיטיב יוכל למנוע את קריסת מערכת החינוך – ורק פקידי האוצר מתנהלים בעצלתיים. הם מנותקים ולא רואים בכלל את המציאות הקטסטרופלית שאיתה אנו מתמודדים מדי יום".

בן–דויד הוסיפה כי "פקידי האוצר התרגלו לשלם שכר נמוך לנשים ומנסים להמשיך ולקבע את האפליה כלפי נשות מערכת החינוך שוב ושוב. ישראל מתייבשת ממורות וגננות כי נמאס להן לחזור הביתה עם משכורת עלובה".

בן -דויד קוראת לשרי הממשלה להתערב במשבר: "לא יכול להיות שבכל נושא הם מתעסקים פרט לנושא שנוגע לכל בית בישראל – קריסת מערכת החינוך. אי-אפשר להשאיר נושא כל-כך חשוב לטיפול של פקידי האוצר. הדרג הפוליטי חייב להתערב כדי למנוע את המשבר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן