בואו לעשות טוב ברחובות: מגוון אפשרויות התנדבות בפרויקטים מגוּונים

בשנה האחרונה הוקמה בעיריית רחובות היחידה להתנדבות, כחלק מהמחלקה למשאבי קהילה באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות. מטרת היחידה הינה להסדיר ולרכז את כל נושא ההתנדבות באופן כלל-עירוני.

בין היתר, היחידה פועלת לחיזוק ערך ההתנדבות, המתנדבים וארגוני המתנדבים הפועלים בעיר, יוצרת ומתאמת שיתופי פעולה בין ארגונים, מגזרים וקהילות שונות בעיר, ומתאמת בין משאבי העירייה, הקהילה וההתנדבות בשגרה ובחירום.

לצורך כך, היחידה פועלת במשך כל ימות השנה מול ארגוני מתנדבים, עמותות, ומחלקות העירייה השונות, ומול תושבי העיר המעוניינים להתנדב.

צוות היחידה מלווה את המתנדבים בכל המהלכים, החל מגיוס המתנדבים והפנייתם למשימות המתאימות להם, הסדרת ביטוח, ובדיקת שביעות רצונם. במסגרת היחידה פועלים כיום כ-1,000 מתנדבים בפרויקטים שונים, בכל גיל.

בימים אלה יוצאת היחידה בקמפיין בקרב תושבי העיר, בקריאה להתנדב במסגרות שונות בקהילה.

ואלה הפרויקטים שאליהם מגייסים מתנדבות ומתנדבים:

• זהירות בדרכים בבתי הספר: מדריכים לילדי גן וכיתות א'-ג', סיוע בחציית מעברי חצייה בסמוך לבתי-ספר.
• 'אמץ שכן': הפגת בדידות לאזרחים ותיקים.
• הנגשה דיגיטלית: לאזרחים ותיקים.
• סיירת תיקונים-הנדימן: אינסטלטורים וחשמלאים מורשים לתיקונים קלים בבתים לאוכלוסיות מתקשות, אזרחים ותיקים, ועוד.
• חונכויות אישיות לילדים ובוגרים.
• התנדבות בחירום.
• מורים ללימוד עברית.
• מומחים בתחומי מיצוי זכויות: עורכי-דין לייעוץ ראשוני, רואי-חשבון בתחום יחסי עבודה, מומחים בתחומי הביטוח הלאומי, הסדרת חובות, ועוד.
• התנדבות חד-פעמית: חלוקת ערכות מזון בחגים, העברת הרצאות וסדנאות בנושאים שונים (לאזרחים ותיקים, ולחד-הוריות)
• מתנדבים דוברי שפות: רוסית/אוקראינית/אמהרית, ועוד – לשילוב בפרויקטים השונים.

לא מצאתם תחום שמתאים לכם? פנו אל היחידה להתנדבות והם ינסו להתאים עבורכם את ההתנדבות המתאימה לכם.

פנינה קושנרוף, מתנדבת בשי"ל, מספרת: "לתת זה בעיקר לקבל – זאת לא קלישאה אלא מימוש זכותו של כל אדם לתרום מזמנו ולעזור לחברה מרצונו החופשי. אני מקבלת ידע רב בתחומים שונים ומגוונים מחבריי לצוות, סיפוק בהשגת המטרה כאשר מצליחים לעזור לפונים אלינו, והרבה שמחה".

המתנדבת הנייה פיינשטיין מספרת על המתנדב משה בנאי: "את משה בנאי הכרתי מעט קודם אך השעות הרבות בהן שוחחנו ובהן ביקרתי בבית משפחתו – היו יקרות לי ומיוחדות.
משה פתח בפניי את ביתו ואת ליבו וחשתי שהתמזל מזלי להכיר מקרוב תכונות אנושיות ייחודיות כמו אמון בעצמו, תעוזה, נדיבות, לקיחת אחריות, התמסרות, פתיחות ו-ויתור על האגו.
בעזרת תכונותיו אלו משה תמך, קידם ושינה גורלות של אנשים רבים, והוא ממשיך בכך גם בגיל 85!".

"המתנדבים נתרמים לא פחות מכל מי שזקוקים לסיוע". מלול [] צילום: ארכיון
ורד ברון, מתנדבת בפרויקט "אמץ שכן" בשכונת שד' חן: "התחלתי להתנדב בהתחלה כי רציתי תחושה של שייכות לשכונה, להכיר את השכנים, ושהילדים שלי יכירו ילדים אחרים מהשכונה.
היום ההתנדבות היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. היא נותנת לי תחושת סיפוק, אהבה והערכה של תושבי השכונה והמתנדבים האחרים. אני מאוד נהנית ממנה וכל הזמן חושבת איך אפשר עוד לפתח ולעשות עוד דברים  – למרות החוסר בזמן). אני מאוד נהנית מאווירת היחד שנוצרה בשכונה.

פרוייקט "בידוד ללא בדידות" סימל בעיניי את סיפור ההתנדבות הכי משמעותי שהיה לי. היכולת לחבר בין אנשים מבוגרים למתנדבים ולרקום רשת של עזרה הדדית הייתה ממש מופלאה בעיני! השיחות להפגת הבדידות, הקניות למען האחר, אפילו ללכת לשכן מבודד ולהוריד לו את הזבל היה מעשה מדהים בעיני. היו עוד הרבה קשרים יפים נוספים שנרקמו, כמו אמא בחופשת לידה שהסכימה לטייל עם מישהי מבוגרת בזמן שהיא מטיילת עם התינוק שלה, ועוד רבים אחרים".

עדי מוסקוביץ, מתנדבת בשכונת נווה-יהודה: "הרצון לעשות טוב ולראות את האושר כאשר יצרתי חיבורים, מחמם את הלב. אמרה לי אחת השכנות במסגרת "אמץ שכן" שסיפקנו לה סלי מזון כשהיא לא יצאה מהבית בגלל הפחד מהקורונה: כל השבוע חיכיתי לך, כמו מלאך הגעת אליי, ועכשיו אני מסתדרת – תעזרו למישהו אחר".

ראש העיר, רחמים מלול: "ברחובות יש קהילה חמה עם יכולת ורצון גדולים מאוד – לתת. בימים אלה אנו מרחיבים את האפשרויות להתנדב ולהעניק לקהילה. והמתנדבים נתרמים מכך לא פחות מכל מי שזקוקים לסיוע. אני קורא לתושבות ותושבים בכל גיל – בואו להתנדב ולהעניק מזמנכם לאחרים שזקוקים לכך".

חבר המועצה שמוליק בר דאנזאן, מחזיק תיק השירותים החברתיים: "העיר רחובות התברכה בקהילה עם ערבות הדדית גבוהה מאוד, ראינו זאת בתקופת הקורונה. היום, גם אחרי הקורונה, אנו רוצים להמשיך מסורת זו. אני קורא לכל מי שרוצה לתרום ולחוות סיפוק גדול תוך חיזוק חוסנה של קהילת העיר, להצטרף אלינו למגוון רחב של תחומי התנדבות ועשייה למען הכלל."

לפרטים והרשמה:
תושבים המעוניינים להתנדב ימלאו את הטופס בקישור >> https://www.rehovot.muni.il/686/

לפרטים נוספים ניתן לפנות אל היחידה להתנדבות עירונית, האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות
בטל': 08-9392739/2684
[email protected]
[email protected]

צילומים: דוברות עיריית רחובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן