תחזית הכנסות בעיריית נס-ציונה: תוספת של 150 מיליון שקלים בשנים 2022-23

16% תלונות מוצדקות הוגשו למבקר העירייה

בשנים 2022-2023 נס-ציונה תכניס לקופה הציבורית מעל 150 מיליון שקלים, תוספת להכנסות קיימות.

ההכנסות צפויות מאגרות היטלי פיתוח והשבחה של פרויקטים חדשים רחבים המקודמים בימים אלו במסגרת תוכנית בניין עיר ועתידים לבסס את התקציב העירוני גם לעשרות השנים הבאות.

ההכנסות יושקעו בפרויקטים לפיתוח העיר.

העדכון המפורט ניתן לחברי המועצה בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול ושודרה בשידור חי בדף הפייסבוק ובערוץ היוטיוב של העירייה.

עוד בישיבת המועצה: אושרו תקציבים בלתי-רגילים לרכישת אביזרי מחשוב והנגשה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, אושר דו"ח הממונה על תלונות הציבור, אושרה ערבות עבור אגודות הספורט: 'עירוני נס-ציונה' ו'הסקציה', ונדון משבר כוח האדם הארצי ברשויות המקומיות.

ראש העיר שמואל בוקסר הציג בפני חברי המועצה את אומדן ההכנסות הצפוי עד סוף 2023, בהמשך לתוכנית בניין עיר, התחדשות העיר ולהתקדמות פרויקטים עירוניים רחבים – בהם מבני מסחר, תעסוקה ותעשייה עתירת-ידע בפארק המדע ובאזור 'ישפרו-סנטר', ופרויקטים של מגורים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית.

ישיבת המועצה [] צילום: באדיבות דוברוּת עיריית נס-ציונה
הכנסות צפויות בסך 200 מיליון שקלים מפרויקט 'ביג' וכ-45 מיליון שקלים מהקמת מעונות סטודנטים בפארק המדע לא נכללו באומדן השמרני, מאחר והן צפויות לאחר 2023.

הפרויקטים החדשים גם ירחיבו את השירותים בתוך העיר וישפרו את איכות חיי התושבים, וגם עתידים בטווח הקצר להכניס מעל 150 מיליון שקלים עד לסוף 2023, בעוד שהכנסות נוספות בשנים 2016-2017 הסתכמו בכ-58 מיליון בלבד.

לטווח הארוך, הכנסות ארנונה משטחי מסחר ותעסוקה שהורחבו משמעותית יהפכו את קופת העירייה לקופה מבוססת, רווחית, ואיתנה משך עשרות שנים קדימה, ויאפשרו השקעה בפרויקטים לפיתוח העיר.

עוד בישיבת מועצת העיר אושר תקציב של כחצי-מיליון שקלים עבור רכישת אביזרי מחשוב לילדים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים במוסדות החינוך בעיר ותקציב של 150 אלף שקלים להנגשת 5 כיתות אקוסטיות בבי"ס 'גולדה'. תקציב של 132 אלף שקלים אושר לשיפוץ אולם 'לב המושבה' והתאמתו לדרישות מינהלת הליגה בכדורסל, ועמידה בסטנדרטים לקיום משחקי הליגה בשנה הבאה.

מבקר העירייה דיווח כי בשנת 2021 הוגשו 95 תלונות לממונה על תלונות הציבור, 16 מתוכן נמצאו מוצדקות והעירייה פעלה לתקן את הליקויים. עוד ציין המבקר כי בשנת 2021 נרשמה עליה בתלונות הציבור, בעוד אחוז התלונות המוצדקות נשאר זהה לממוצע בשנים עברו ועומד על 16%.

לאחר דיון ממושך, אושרו ערבויות מתקציב התמיכות, על-פי התבחינים: לעמותת הכדורסל 'עירוני נס-ציונה' על-סך מיליון שמונה-מאות וחמישים שקלים, ולעמותת 'הסקציה' על-סך מיליון ארבע-מאות שקלים.

עוד התקיים, כאמור, דיון ארוך על משבר כוח האדם בכלל הרשויות המקומיות. מנכ"לית העירייה הציגה את האתגרים מולם ניצבת העירייה בשימור כוח-אדם איכותי בשירות הציבור, בעוד שהמשכורות – בהתאם לחוק ולהנחיות משרד הפנים – לא ניתנות לשינוי, נמוכות מהמקובל בשוק הפרטי ומהוות אתגר בתחרות על עובדים אל מול רשויות גדולות. עוד הודגש כי כדי לתת שירות טוב, צריך עובדים טובים, והעירייה פועלת לשימור העובדים.

תקיפת עובדי ציבור ברשתות החברתיות ו"שיימינג" לעובדים שעושים עבודתם נאמנה, מקשה עוד יותר על שימור העובדים במערכת. העירייה תעמוד על הגנת שמם הטוב של העובדים.

בתום הישיבה עודכנו חברי המועצה כי עם המעבר הצפוי של אגף הרווחה ואגף החינוך למבנה החדש בחודש ספטמבר יושלם מהלך שהחל כבר ב-2019, להפסקת שימוש במבנים מושכרים. עם השלמת המהלך עתידה הקופה הציבורית לחסוך כ 360,000 שקלים בשנה – עלויות שכירות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן