אוהד אדלשטיין: "מכבי יבנה זאת קבוצה שחייבת להיות בלאומית"

הרכש החדש של 'מכבי יבנה' העניק ל'סטטוס' ראיון נרחב על הקאמבק שלו למועדון – האם הוא יוביל את הצהובים בחזרה ללאומית אחרי שש שנים? [] הנה כוכב שאומר: "אני מאמין שמה שהולך קשה - הולך טוב''. ביום שלישי (9/8) מכבי יבנה תארח את ביתר תל אביב בת ים במגרשה הביתה בשעה 18.00 למשחק אימון שני.

אין ספק כי 'מכבי יבנה' מאותתת למחוז הדרומי בליגה א' והחלה בצירוף שחקנים בכירים – הראשון ברשימה והבכיר מכולם הוא אוהד אדלשטיין, שכעת התפנה לראיון ראשון על המטרות, החלומות וכדומה.

לא אהב כדורגל

אדלשטיין בן ה-30 החל לשחק בגיל 11. תחילה לא אהב כדורגל אבל עם הזמן התאהב. בבתי הספר לכדורגל הוא הלך והתקדם עד לליגה. הוא גדל ב'הפועל קרית אונו', בגיל 16 עבר ל'הפועל פ"ת', שיחק בליגת העל ובלאומית. משם עבר לקטמון, קרית גת, אשקלון, כפר קאסם, 'אדומים אשדוד' – וגם שיחק ב'מכבי יבנה' בעונת הירידה.

בנוסף הוא הגיע לרבע-גמר הגביע ועוד פעמיים לשמינית עם קבוצות ליגה א' – ונבחר פעמיים לשחקן העונה.

"יבנה זה מקום עם תנאים שגם בליגת העל אצל חלק מהקבוצות אין"

"מכבי יבנה זה מקום שאני מאד אוהב", אומר אדלשטיין ומוסיף: "שיחקתי איתם בלאומית כך שאני מחובר לקוקי וליוסי זוזוט. זה מועדון שחייב להיות בליגות יותר גבוהות. כל עונה היה דיבור בינינו וזה לא צלח עד עכשיו. כשהייתי בחו"ל קוקי ביקש ממני להגיע ואני שמח שזה יצא לפועל. אני מאמין שמה שהולך קשה הולך טוב".

"יוסי זוזוט הוא אדם מדהים"

מי המאמן שהכי למדת ממנו בקריירה?
"מכל מאמן אני לוקח דברים שהופכים אותי לשחקן טוב יותר. עברתי הרבה מאמנים מצויינים בקריירה. יובל נעים זה מאמן ששיחקתי אצלו המון קדנציות. הוא מאמן בטופ הכדורגל הישראלי ואני קשור אליו באופן אישי עד היום. כמו-כן אני מכיר את יוסי זוזוט כמובן, הוא אדם מדהים. ללא ספק הוא חלק מההחלטה שלי להגיע ליבנה. אני חושב שיבנה יכולה לעלות ליגה העונה ולחזור למקום שמתאים לה. יבנה זה מקום עם תנאים שגם בליגת העל אצל חלק מהקבוצות אין".

כבר דיברת עם המאמן?
"דיברתי עם יוסי, המטרות הם להתברג בצמרת ולעלות ליגה. לולא זה לא הייתי מגיע לפה. המטרה היא לעלות ליגה, אם אעשה את זה אשבור את שיא כל הזמנים של עליות ליגה. היו לי הרבה הצעות ובסופו של דבר בחרתי ביבנה ואני שלם עם ההחלטה הזאת. אני שמח מאד מעם ההחלטה, ומחכה להתחיל את העונה כבר".

תְקַוֵוה שהפעם הסיום שלה לא יהיה דומה למה שקרה לך אשתקד.
"אשתקד בקאסם היתה לנו עונה מטורפת ולא פשוטה. עד עכשיו לא התאוששתי מהמשחק האחרון שם. הובלנו 3-0 והפסדנו 4-3 – פשוט טירוף!

יכולת אישית? היתה לי יכולת טובה עם 8 שערים ו-24 בישולים. היתה לנו קבוצה מצויינת ולא המשכתי איתם כי הדברים לא הסתדרו, רוב הסגל הבכיר עזב וכל אחד הלך לדרכו. אני מאד מעריך את הבעלים שם – הוא עושה הכל למען המועדון הזה".

"הלוואי ונצליח ממשחק למשחק להחזיר את כמות הקהל ליציעים. לא סתם אומרים שהקהל הוא השחקן ה-12. זה בדיוק כך. הקהל יכול לעזור לנו"

עכשיו אתה במקום חדש-ישן.
"נכון. לא הייתי בא ליבנה אם לא היה כאן רצון להצלחה – לכן רציתי לבוא. תמיד היו גישושים משני הצדדים ואני שמח שזה הסתדר הפעם ואנחנו חוזרים לשתף פעולה. אני מכיר חלק משחקני יבנה, אלה שחקנים שאני משחק נגדם במהלך העונה. אנחנו מכירים האחד את השני, ועכשיו אכיר אותם טוב יותר".

כדורגל לא משחקים בדיבורים

ומה לגבי הצוות?
"הצוות המקצועי? המטרה שלהם היא לבוא ולעשות מאמצים כדי להיות בצמרת ולנסות לעלות ליגה. אני בטוח שהשחקנים ושאר הצוות יעשו הכל כדי להשיג את המטרה הזאת. בסופו של דבר כדורגל משחקים במגרש ולא בדיבורים. מבחינה אישית המטרה היא לתת מאה אחוז בכל משחק. יש משפט שאומר "אין יום רע ליכולת" – וזה נכון".

תחזיר את הקהל?
"אני מאד אשמח שהקהל יחזור ליציעים ביבנה, מקווה שיהיו כמה שיותר צופים. זה מקום שצמא לכדורגל ואוהבים את התחום הזה. הלוואי ונצליח ממשחק למשחק להחזיר את כמות הקהל ליציעים. לא סתם אומרים שהקהל הוא השחקן ה-12. זה בדיוק כך. הקהל יכול לעזור לנו".

איך תיראה העונה בליגה א'?
"יבנה הולכת לעונה שהכל בה אפשרי. אין קבוצה שהשתגעה בליגה א' דרום. נעשה עונה עם הרבה צניעות ועבודה קשה – אנחנו נשיג את המטרות שלנו – ניתן את המקסימום. המטרה היא צמרת גבוהה ולעלות ליגה בסוף העונה".

מה המפתחות?
"המפתחות הם סבלנות – אי-אפשר לשבור את הכלים אחרי הפסד אחד ולעלות ליגה אחרי שני ניצחונות. עבודה קשה במגרש וכמה שפחות לדבר – אלא יותר לעשות".

"אני רוצה לרשום עוד הישגים – עליה עם 'מכבי יבנה' כבר העונה"

לאן הקריירה שלך הולכת?
"הקריירה שלי טובה, כיף לי וזה מה שחשוב. אני רוצה לרשום עוד הישגים ועליה עם 'מכבי יבנה' כבר העונה, שזאת תהיה החמישית שלי. החלום הכי גדול בכדורגל? בסופו של דבר לעלות ליגה זה הישג מדהים היום. שחקנים מליגת העל יורדים לליגה א' ורואים כמה היא קשה. אשמח להמשיך ליהנות מזה. בעוד חמש שנים אני רוצה להיות בריא".

מה הרגע הכי שמח והכי עצוב עבורך עד היום?
"רגע בלתי נשכח זה שער העליה ב'הפועל אשדוד'. התקפה אחרונה ועלינו ללאומית ועשינו היסטוריה בעיר. כל אחת מהעליות היתה מרגשת אבל זאת היתה בלתי נשכחת, היסטוריה גדולה עבור המועדון הזה. הרגע הכי עצוב? ההפסד עם כפר קאסם לכפר שלם אשתקד. הובלנו 3-0 במחצית והפסדנו 4-3. זה היה כואב".

1.8 – משחק אימון ראשון עם כל הרכש החדש על המגרש

מה לסיום?
"נשאר לי לאחל הצלחה ולבקש מהקהל לחזור למגרשים. אנחנו ניתן את הכל בכל משחק. אני בטוח שעם התמיכה והגב שלהם נעשה עונה נהדרת".

יבנה החתימה גם את האחים עידו וניר שרון – עידו שיחק אשתקד ב'מכבי שעריים' מליגה א' ואחיו ניר שיחק ב'הפועל פתח תקווה' מהליגה הלאומית, בה כבש שני שערים.

יש לציין כי חלק גדול מסגל השחקנים בעונה החולפת צפוי להישאר, כשכבר עם מרביתם סוכמו העניינים.

ב-1/8 יבנה תערוך אימון ראשון כשעוד פנים מוכרות יהיו שם, בדמות הבלם מור מדהלה ובר ירוחם שחוזרים לעוד קדנציה בצהוב.  ביום שלישי 9/8 מכבי יבנה תארח את עירוני מודיעין במגרשה הביתה בשעה 18.00 למשחק אימון.

[] צילומים: עמרם כהן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן