הזדמנויות חדשות לתושבי רחובות והסביבה: אושרה תוכנית ענק להרחבת פארק התעסוקה

שנים של מאמצים נשאו פרי: יוצאת לדרך תוכנית 'ת.מ.ר.'-ב', להרחבת פארק המדע בכ- 340,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר [] ראש העיר מלול: "אלפי מקומות עבודה נוספים לתושבי העיר, חיזוק האיתנות הפיננסית של העיר"

לאחר מאמצים רבים מצד עיריית רחובות התקבל בימים אלה אישור לתוכנית 'ת.מ.ר.'- ב', הכוללת כ- 450,000 מ"ר לייעודי תעסוקה ומסחר. מדובר בהמשך טבעי לפארק 'ת.מ.ר.' (תעשיות מדע רחובות – הידוע בכינויו "פארק המדע") המיועד לתעשיית היי- טק ולחברות בתחומי מדעי החיים סביב מכון ויצמן והפקולטה לחקלאות ברחובות, ובקרבת תחנת הרכבת ותחנת המטרו העתידית.

פארק 'ת.מ.ר' נוסד בשנת 1967, עם הקמתו של מפעל 'אל-אופ' ברחובות.
הפארק נחלק לשניים – חלקו הוותיק הוא פארק 'ת.מ.ר.'-א' בו ממוקמות עיקר החברות בפארק. חלקו העתידי של הפארק הוא 'ת.מ.ר.'-ב', והוא ממוקם מזרחית לפארק הוותיק.

כבר כיום כמעט מוצו לחלוטין זכויות הבניה בפארק 'ת.מ.ר.'- א', בהיקף של כ- 415 אלף מ"ר. הפארק הקיים מאכלס חברות רבות, ותיקות ומובילות גלובאליות כמו 'אפלייד מטריאלס', 'אלביט', 'סטרטסיס', 'נוקלאיקס' בע"מ , 'אמ.קיי.אס אינסטרומנטס ישראל' בע"מ, 'פיוטרג'ין ישראל' בע"מ, 'ניורודרם' בע"מ, 'נובה' בע"מ, ועוד.

כל זאת, לצד חברות הזנק מרתקות בתחומי תחליפי מזון, הדפסה, פיתוח תרופות ועוד תחומים רבים המצויים בקו הראשון של המחקר העולמי בתחום הביו-טק (בהן 'אלף פארמס' בע"מ, 'סיולו מדיה' בע"מ, 'רידיפיין מיט' בע"מ ועוד).

כבר בשנת 2002 החלה הועדה המקומית בהכנת התוכנית להמשך פארק התעסוקה – 'ת.מ.ר.'-ב', על שטח של כ-600 דונם. בסך-הכל ניתן יהיה לבנות מכח התוכנית כ-450,000 מ"ר לתעשיית היי-טק ומסחר ומוסדות מחקר.

פארק התעסוקה 'ת.מ.ר.'-ב' יאפשר התרחבות של אזור התעסוקה מזרחה עד כביש 423 העתידי, כאשר הוא נמצא בצמידות לשער הכניסה החדש למכון ויצמן והפארק הצפוני המתוכנן.

באי המקום ייהנו מרשת תחבורתית יוצאת מן הכלל: כל מגרשי פארק 'ת.מ.ר.'-ב' יחוברו בשבילי אופניים לתחנת הרכבת בשטחי התעסוקה ולאזורים אחרים בעיר, וכמו-כן, פרויקט 'הקו הכחול-412', הצפוי להתחיל לפעול משנת 2027, ובמסגרתו יפעל בציר הרצל-ויצמן נתיב תחבורה ציבורית אשר יקל מאוד על הגעת מועסקים לאזור התעסוקה. כמו-כן, על-פי תוכנית המטרו ישרתו שתי תחנות את איזור התעסוקה הזה בסמיכות גבוהה.

במתחם מתוכנן פארק ענק בהיקף של כ-80 דונמים, לרווחת כלל תושבי העיר, ובתוכו חורשת אקליפטוס, פארק נופי ואיצטדיון עירוני מפואר בן 6,000 מושבים. בפארק תתבצע בניה איכותית של מבני תעסוקה, מסחר וציבור, תוך הקפדה על מרחבים ירוקים בהמשך לפארק הקיים.

בעת הכנת התוכנית התמודד צוות התכנון, יחד עם מינהל הנדסה בעיריית רחובות ו'ה.ל.ר' – החברה לפיתוח רחובות, עם אתגרים תכנוניים רבים, אתגרים הנדסיים (3 הפרדות מפלסיות עם מסילת הרכבת) ואתגרים משפטיים הנוגעים לזכויות בעלי הקרקע. הדיונים בערכאות השונות על טבלאות ההקצאה והאיזון אשר מקצות את מגרשי הבניה לבעלי הקרקע ארכו כ-5 שנים.
לאחרונה התקבלה החלטה אמיצה של ועדת הערר-מחוז מרכז, אשר דחתה את כל העררים בנושאי השמאות והחליטה על מתן תוקף לתוכנית. על החלטה זו לא הוגשו עתירות והתוכנית נכנסה לתוקף.

חיזוק האיתנות הפיננסית של העיר. ראש העיר מלול [] צילום: רמי זרנגר
צוותי התכנון כבר החלו בהכנת תוכניות הפיתוח לקרקע, וכמו-כן החלו הכנות לקראת תכנון תב"ע נוספת שתאפשר תוספת לזכויות הבניה על-מנת לעדכן ולהתאים את אפשרויות הבניה והפיתוח לזמננו.

ראש העיר, רחמים מלול: "טובת העיר ותושביה דורשת את הקמתו של פארק נוסף. המשמעות היא עוד אלפי מקומות עבודה נוספים לתושבי העיר, חיזוק האיתנות הפיננסית של העיר וחיזוק מעמדה של רחובות כעיר המדע והחדשנות.

הרחבת אזור התעסוקה הצפוני של העיר רחובות מהווה כר פורה להתפתחות העסקית הקיימת במקום ולשירותים התומכים במדע, בחדשנות ובהיי-טק".

צילום: רון אוריאל

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן