במשרד הבריאות אמרו כי פתיחת הקבר נעשית בהתאם לחוק שאושר לפני ארבע שנים, לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחתי. לפי הודעתם, מטרת פתיחת הקבר היא לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשר למשפחה.

פתיחת הקבר תיעשה בהתאם לבקשת משפחת חורי וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק. בשנה שעברה בית המשפט העליון הורה ליועץ המשפטי לממשלה לאפשר את פתיחת קבר התינוק.
משפחת חורי עלתה לארץ ב-1948. עוזיאל ואחיו נולדו ארבע שנים לאחר מכן, ובהיותו כבן שנה חלה עוזיאל, נלקח על-ידי שירותי הרווחה, הועבר לבית-חולים וכעבור זמן קצר קיבלה המשפחה הודעה שהוא נפטר.
ועדת החקירה הממלכתית בעניין פרשת היעלמותם של ילדי תימן קבעה שהוא אכן נפטר וקבור בבית העלמין סגולה.
במשרד הבריאות אמרו כי "מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן, משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. זהו אירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מרב המאמצים שייעשה באופן מכבד לטובת המשפחה".
בשנה שעברה, בעקבות החלטת העליון לאפשר את פתיחת הקבר, אמרה אחותו של עוזיאל, מזל ברקו, כי במשפחה תמיד חשדו שהוא כלל לא נפטר ונקבר. אחות נוספת, חיה מזוז, סיפרה על המסכת המשפטית הממושכת שקדמה להחלטה, שלדבריה נמשכה שלוש וחצי שנים.