שירות לאומי מיוחד ומרגש

תכנית 'עלי' היא מכינה לחיים עצמאיים לבנות עם מוגבלות בתפקוד גבוה, בשילוב שירות לאומי ומדרשה תורנית, המתקיימת בקריית החינוך גבעת ושינגטון | יקי סעדה, מנכ"ל קריית החינוך: "לראות את הבנות המדהימות מתקדמות ומתפתחות, מתנהלות באופן עצמאי ומשתלבות בקהילה שלנו באופן שוויוני ומכיל, מוכיח לנו בכל יום מחדש עד כמה הרצון קובע את היכולת"

השבוע התקיים סיור מרגש במיוחד של ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי, ביחד עם האגודה להתנדבות בניהולו של ירון לוץ בפרויקט 'עלי' מבית עמותת 'עלה-מוריה' בקריית החינוך גבעת ושינגטון.

לצד מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי ומנכ"ל האגודה להתנדבות – נטלו בביקור חלק גם יקי סעדה – מנכ"ל קריית החינוך גבעת ושינגטון; שמעון רבינוביץ' – חבר הנהלה בעמותת 'עלה מוריה'; נעמה סודקביץ' – מנהלת 'עמותת עלה מוריה'; צוותי הארגונים ובנות תכנית 'עלי'.

תכנית 'עלי', בניהולה של הילה חמד, היא מכינה לחיים עצמאיים לבנות עם מוגבלות בתפקוד גבוה, בשילוב שירות לאומי ומדרשה תורנית, המתקיימת בקריית החינוך גבעת ושינגטון. התכנית, בשיתוף מינהל המוגבלויות במשרד הרווחה, מלווה על-ידי צוות רב-מקצועי מומחה, הכולל  מנהלת, מרפאה בעיסוק ועובדת סוציאלית, ומותאמת לבנות על הרצף האוטיסטי, הנמכה קוגניטיבית, ומתחום השיקום.

מנהלי רשות השירות הלאומי-אזרחי, האגודה להתנדבות, עמותת 'עלה-מוריה' וגבעת ושינגטון – ביחד עם בנות פרויקט 'עלי', על רקע דירות השירות שלהן בגבעת ושינגטון

במסגרת הביקור, סיפרו בנות 'עלי' על החוויה המשמעותית שמעניקה להן התכנית כבנות שירות שתורמות לחברה במעונות יום, בגני ילדים, בבתי ספר, בבתי אבות, בספריות, בבתי מרקחת, ועוד. יחד עם זאת, הן נתרמות בעצמן כבנות שירות לאומי, מצוות המלווה אותן ודואג לכל צורכיהן. הן סיפרו בהתרגשות על היותן עצמאיות בדירת השירות ועל אהבתן לקהילה בגבעת ושינגטון. בנוסף, סיפרו הבנות על הלימוד המהנה במדרשת 'אורות עציון', בראשות הרב עוזי ביננפלד, השוכנת גם היא בגבעה – ותיארו  את השיעורים המרתקים, החברותות עם בנות המדרשה, השבתות השמחות והטיולים הכיפיים.

ראובן פינסקי, מנכ"ל השירות הלאומי: "הדובדבן שבקצפת של הסיור היה הביקור בפרויקט 'עלי' שבגבעת ושינגטון. בנות שירות על הספקטרום האוטיסטי ומחלות אחרות המתנדבות בשירות הלאומי מלוות בצורה מעוררת הערכה ופשוט משנות את העולם ואת המודעות לאנשים עם מגבלה. שיתוף הפעולה המרובע בין עמותת 'עלה-מוריה', מינהל המוגבלויות במשרד הרווחה, האגודה להתנדבות וגבעת ושינגטון, הוא חלוצי, מעורר השראה ומהווה מודל לחיקוי עבורנו. אני מודה לכל העושים במלאכה על יום משמעותי ומלמד. אנו חוזרים עם תובנות משמעותיות ונפעל להקמת יוזמות נוספות לשילוב האוכלוסיות המיוחדות בחזית השירות הלאומי".

ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות: "המפגש המרגש עם בנות פרויקט 'עלי' הוכיח עד כמה חשוב ונדרש השילוב של אנשים עם מוגבלויות בשירות הלאומי. בנות 'עלי' המקסימות תורמות ונתרמות כאחד – מצד אחד הן מסייעות לארגונים ולמוסדות במסגרת שירותן, ומצד שני מלוות אותן בנות שירות ותומכות בהן כשהן חוזרות לשגרת יומן בדירות השירות. אני מלא הערכה לעמותת 'עלה-מוריה' ולגבעת ושינגטון שאימצה את הפרויקט זו השנה הרביעית. האגודה להתנדבות פועלת ותמשיך לפעול לשילוב כלל המגזרים בשירות הלאומי".

יקי סעדה, מנכ"ל קריית החינוך גבעת ושינגטון: "פרויקט 'עלי' הוא אחד הפרויקטים המיוחדים שהקמנו כאן בגבעת ושינגטון. לראות את הבנות המדהימות מתקדמות ומתפתחות, מתנהלות באופן עצמאי ומשתלבות בקהילה שלנו באופן שוויוני ומכיל, מוכיח לנו בכל יום מחדש עד כמה הרצון קובע את היכולת. זו השנה הרביעית של הפרויקט שהתחיל עם מספר בנות בודדות – וכיום גרות כאן כ-30 בנות ומהוות חלק אינטגרלי מהקהילה שלנו. אני מודה על שיתוף הפעולה המבורך הזה ובעזרת השם נמשיך לפעול להתרחבותו".

נעמה סודקביץ', מנהלת עמותת 'עלה מוריה': "תכנית 'עלי' הוקמה אך לפני 4 שנים מתוך רעיון משותף שלנו ביחד עם האגודה להתנדבות, לשילוב צעירות עם מוגבלות מהמגזר הדתי בחברה תוך מתן מענה לצרכים וליכולות שלהן. שיתוף הפעולה המבורך עם יקי סעדה והקמת הבית לפרויקט בגבעת ושינגטון איפשרו את יישומו באופן מושלם. כל השותפים לפרויקט הזה מלאים בנתינה ללא גבולות, ומוכיחים שהכל אפשרי אם יש את האמונה כי לכל אדם הזכות והיכולת למימוש עצמי, תוך השתלבות בקהילה המכבדת כל אדם על ייחודו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן