אדוני היו"ר, כנסת בבידוד

ח"כ יצחק פינדרוס הוא האחרון נכון לשעה זו, שנמצא חיובי לקורונה, ומצטרף ל-13 חברי כנסת וממשלה שנדבקו עד כה בגל הנוכחי | פינדרוס נבדק בדרך להלווייתה של אורה הרצוג ז"ל אתמול | בשעות הקרובות נדע האם ההלווייה היוותה מוקד הדבקה נוסף | חשש בקואליציה מהמשך מגמה של אי-כיבוד הסכמי קיזוז עם האופוזיציה בהצבעות מהן נעדרים המבודדים

ח"כ יצחק פינדרוס ('דגל התורה') הודיע אתמול אחר הצהריים (רביעי) לקצין הכנסת כי הוא נמצא חיובי בבדיקה שביצע לנגיף הקורונה, ובכך הפך לחבר הכנסת והממשלה ה-14 שנדבק בגל התחלואה הנוכחי. מוקדם יותר נמצא ח"כ אופיר סופר ('הציונות הדתית') נמצא גם כן מאומת לקורונה. פינדרוס נבדק בכנסת בבדיקת אנטיגן לפני שיצא להלוויית אמו של נשיא המדינה, אורה הרצוג ז"ל, ואת העדכון על התוצאה החיובית הוא קיבל כשהיה בדרך ללוויה.

אתמול דווח כי שלושה חברי כנסת נוספים אובחנו כחיוביים לקורונה: אמילי מואטי ('העבודה'), יום-טוב כלפון ('ימינה') ואוסאמה סעדי ('הרשימה המשותפת'). ביום שני השבוע עדכן שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, כי הוא חולה בקורונה, מצבו טוב והוא בבידוד.

בסך הכול נכון למועד כתיבת הדברים, מדובר ב-14 חברי כנסת וחברי ממשלה שנדבקו עד כה בגל הנוכחי. מהקואליציה: יאיר לפיד, מיכאל ביטון, יום-טוב כלפון ואמילי מואטי, וכן השר עומר בר-לב וסגן השר עידן רול. מהאופוזיציה נדבקו חברי הכנסת חיים כץ, אופיר כץ, אתי עטייה, יואב בן-צור, ישראל אייכלר, אוסמה סעדי, אופיר סופר, וכעת יצחק פינדרוס. עקב היעדרות של חברי כנסת רבים, הגיעו בקואליציה ובאופוזיציה להסכמה לפיה השבוע תבוטל החקיקה ויועלו רק הצעות חוק בהסכמה.

במגזר הפוליטי תוהים כיצד יתנהל השלטון אם מספר חברי כהנסת והשרים החולים יתפח לעשרים, שלושים וארבעים חולים במקביל, וסבורים כי על הכנסת להיערך למצב שעלול להחמיר ולהשפיע על סדרי המשכן.

באופוזיציה מבהירים כי הם מאשרים קיזוזים לחולים מאומתים ומאמינים שגם הקואליציה תעשה אותו דבר, אולם מה יקרה אם בכל זאת יופר ההסכם והקיזוזים יבוטלו? בהנהלת הקואליציה מקווים שזה לא יקרה, אך בכל אופן מעודדים מההחלטה של משרד הבריאות לקצר את משך ימי הבידוד מעשרה ימים לשבעה בלבד. הצעד הזה ישיב את הח"כים מהר יותר לעבודה.

צילום: pikiwiki

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן