רחובות – עיר של אנשים מאושרים

לפחות סטטיסטית | במסגרת בדיקה של איכות החיים בישראל פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באילו ערים בארץ (בנות 100 אלף תושבים ויותר) התושבים הכי מבסוטים | בני-ברק מדהימה: הכנסה נמוכה, צריכה לנפש נמוכה - ותושבים מרוצים | ויש גם ערים דיכאוניות | סטטיסטית, סטטיסטית

רחובות היא העיר הכי מאושרת בישראל, לאחר שלא פחות מ-97.5% מתושביה הצהירו שהם מרוצים מהחיים. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) העוסקים באיכות החיים בישראל.

הלמ"ס בדקה את הנתונים בשנת 2020 בקרב בני 20 ומעלה, בערים המונות 100 אלף תושבים ויותר. לפי הנתונים, העיר הבאה אחרי רחובות היא בני-ברק, שבה 94.5% מהתושבים מרוצים מחייהם. אחריהן נמצאת באר-שבע, עם 94.3%.

בתחתית הרשימה נמצאות אשקלון ובת-ים – עם 81.5% ו-86% תושבים מרוצים, בהתאמה. בית-שמש, שהובילה את הטבלה בשנה שעברה (עם נתונים הנכונים לשנת 2018), ירדה למקום התשיעי עם 90 אחוז בלבד, שלוש עשיריות מתחת לממוצע הארצי.

הכי יקרה, ובכל-זאת מאושרת

תל-אביב ממשיכה ליהנות ממקום באמצע – על אף שלפני מספר ימים הוכרזה כעיר היקרה בעולם – וממוקמת במקום החמישי. ירושלים התדרדרה בטבלה אל המקום ה-14.

לעומת השנה הקודמת, נרשמה בלמ"ס יציבות ברוב המדדים של תחושת הרווחה האישית של תושבי ישראל. שביעות הרצון מהחיים נמצאת בעלייה בממוצע, וכך גם הציפיות לעתיד ותחושת היכולת להתמודד עם בעיות. במקביל, יותר ישראלים חשים שאין להם על מי לסמוך בשעת משבר או מצוקה, וחשים יותר אפליה.

בני-ברק מדהימה: הכנסה נמוכה, צריכה לנפש נמוכה – ותושבים מרוצים

בניגוד לשביעות הרצון מהחיים, בערים הגדולות נרשמים גם שיעורי דיכאון גדולים, וכאן אין תמיד התאמה בין תחושת שביעות הרצון לבין תחושת הדיכאון. פתח-תקווה היא העיר הכי פחות מדוכאת עם 20% בלבד מהתושבים מעל גיל 20 שמדווחים שהם חשים בדיכאון לעיתים קרובות. ירושלים לא הרחק אחריה עם 20.3% מהתושבים שחשים בדיכאון. העיר המדוכאת מכולם היא באר-שבע, עם שליש מהתושבים שמדווחים על תחושת דיכאון.

על-פי הנתונים נרשמת גם עלייה בשביעות הרצון החומרית של תושבי ישראל מהמצב הכלכלי. זאת, על-אף הירידה בהכנסה הפנויה לנפש ובצריכה לנפש, ואחרי שנה כלכלית קשה במיוחד לחלק לא קטן מהאוכלוסייה. נתון מרתק קובע כי אין בהכרח קשר בין רמת ההכנסה לנפש לשביעות הרצון הכלכלית, ומוכיחה זאת בני-ברק, הניצבת במקום הראשון בשביעות הרצון הכלכלית עם 75.2 אחוזים מהתושבים שמרוצים ממצבם.

מבין ערי המרכז הגדולות, רמת-גן היא העיר בה התושבים הכי מרוצים ממצבם הכלכלי – עם 71.6 אחוזים. ירושלים היא העיר שבה גרים התושבים המתוסכלים ביותר ממצבם – רק 55.9 אחוזים מהתושבים מרוצים ממצבם הכלכלי שם. מעט מעליה ניצבת בת-ים עם 56.8 אחוזים. תל-אביב נמצאת במקום ה-12 עם 66.1 אחוזים – ורחובות, כאמור – העיר המאושרת בישראל – במקום השמיני, עם 69.5 אחוזים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן