חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארגון 'נכה – לא חצי בן-אדם' לשר האוצר סמוטריץ': נדרש סיוע דחוף לאנשים עם מוגבלות

על רקע המצב הבטחוני פנה ארגון 'נכה – לא חצי בן-אדם לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה להעביר סל סיוע דחוף לאנשים עם מוגבלות.

בפנייה נכתב, בין היתר: "מלבד אלה שלצערנו נרצחו או נחטפו בקרב ציבור זה גם כן, כלל האנשים עם מוגבלות חווים בימים אלה קשיים כלכליים מוגברים עקב המצב". בהמשך, מתוארות הסיבות העיקריות שהובילו למצב, בין היתר בעקבות שחיקה בסיוע הקיים בשגרה.

בין הצעדים שהוצעו כמהלכים דחופים לסיןע עבור קהילת הנכים: הקדמת תשלום הקצבאות, מענק סיוע חד-פעמי, הקלות בזכאות לדמי אבטלה, עדכון הסיוע בשכר דירה ועדכון קצבת הניידות.

יצויין כי בתקופת הקורונה, בעקבות פעילות הארגון, קיבלו אנשים עם מוגבלות סיוע מיוחד בדמות מענקים כפולים, לצד צעדים נוספים.

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר 'נכה – לא חצי בן-אדם': "גם בזמנים הקשים ביותר אסור לנו לשכוח את החלשים ביותר. אני קורא לשר האוצר להפגין חמלה והבנה, בדיוק כפי שעשה בעבר במהלך מאבק הנכים שהובלנו, טרם כניסתו לתפקיד. כולנו תקווה לימים טובים ושקטים, וכמובן להשבתם של החטופים והנעדרים, בהם גם אנשים עם מוגבלות".

כלנית צור, מנכ"לית משותפת בארגון: "ישנו ציבור גדול של אנשים שזקוקים לסיוענו, בעיקר בעיתות מצוקה וקושי. המלחמה הופכת את מצבם לבלתי נסבל והדבר מתבטא במצוקות קשות. דווקא בזמנים אלה, עלינו להיות יעילים וממוקדים. בתקווה לימי שלום, אחדות וחמלה".

[] צילום: ארכיון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן