חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דע את זכויותיך בדיני עבודה – צו הרחבה בענף הניקיון / עו"ד אבי מור-יוסף

עובד בענף הנקיון? כדאי שתדע את זכויותיך, הן לא סטנדרטיות [] עו"ד אבי מור-יוסף מסביר ומפרט

[] עו"ד אבי מור-יוסף, מומחה בדיני עבודה

צו ההרחבה בענף הניקיון חל מחודש מארס 2014 והוא מרחיב את הוראות ההסכם הקיבוצי הכללי שנחתם ביום 11/07/2013 (ומבטל את צו ההרחבה הקודם שהיה בענף).

עובדים בענף הניקיון זכאים להסדרים פנסיוניים מיטיבים הן לעניין גובה ההפקדות והן לעניין הרכיבים מהם על המעסיק לבצע את ההפקדות.

בהתאם להוראות צו ההרחבה על המעסיק להפקיד בהסדר הפנסיוני של העובד 7.5% מהשכר הקובע לצורך תשלום פיצויים ומדמי ההבראה בסעיף התגמולים, ושיעור של 8.33% בסעיף הפיצויים.

שיעור ההפקדות שיש לנכות מן העובד לפי הצו הוא 6.5% – ועל המעסיק להפקיד אותו בהסדר הפנסיוני של העובד בסעיף תגמולי עובד.

ככלל, העובד זכאי לכסף שהמעסיק מפקיד בסעיף הפיצויים בהסדר הפנסיוני גם בנסיבות בהן היה זה הוא שיזם את עזיבת מקום העבודה.

בנוסף, על המעסיק לבצע הפקדה בהסדר הפנסיוני גם בעד גמול שעות נוספות וגמול עבודה ביום המנוחה בשיעור 7.5% בסעיף תגמולי מעסיק ו-6% בסעיף הפיצויים (מהעובד ינוכו 6.5%) – ועוד הפקדה בשיעור 5% לתגמולי מעסיק בעבור קצובת נסיעה (מהעובד ינוכו 5%).

מעסיק בענף הניקיון מחויב להפקיד לעובדיו תשלומים חודשיים לקרן השתלמות מתחילת עבודתם, בשיעור של 7.5% משכר המינימום בענף הניקיון הקבוע בצו ומתשלום דמי ההבראה בהם מחויב המעסיק (מהעובד ינוכו 2.5%).

עובדים בענף הניקיון זכאים למספר ימי הבראה גדול מהקבוע לכלל העובדים במשק – ובניגוד לכלל העובדים במשק, גם עובד שהועסק פחות מ-12 חודשים בענף הניקיון זכאי לקבלת תשלום עבור דמי הבראה בגין החלק היחסי של השנה בו עבד.

כמו-כן, ערך יום הבראה לעובדי הניקיון צריך להיות מחושב לפי ערך יום הבראה הקבוע לעובדי מגזר עובדי המדינה (בדרך כלל גבוה בכמה עשרות שקלים מערך יום הבראה הקבוע לכלל העובדים המשק).

עובד בענף הניקיון זכאי לתוספת ותק החל מהשנה השנייה לעבודתו ואילך בגובה של 0.35 שקלים לכל שעת עבודה. החל מהשנה השישית ואילך יהיה עובד בענף הניקיון זכאי לתוספת ותק בגובה של 0.46 שקלים לכל שעת עבודה.

צו ההרחבה בענף הניקיון כולל גם זכויות נוספות כגון תוספת ימי חופשה בתשלום לרגל נישואין, וקובע כי חובת המעסיק לספק לעובדיו על חשבונו בגדי עבודה (בהתאם לתנאי הזכאות כמפורט בצו).

לבחינת צו ההרחבה ועיון בזכויות נוספות הקבועות בו ניתן להיכנס לאתר משרד התמ"ת.

התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות-דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך-דין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן