תערוכה? לא רק באולם ממוזג

עיריית רחובות ומכון דוידסון לחינוך מדעי -הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע מציגים: תערוכת צילומים פתוחה של מזרח העיר

אגף גנים ונוף בעיריית רחובות ומכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, הציבו תערוכה פתוחה בגן בוטווין, בצומת הרחובות יוספזון ודרך בגין. התערוכה מציגה את המסדרון האקולוגי של השטחים הפתוחים במזרח העיר רחובות.

המסדרון האקולוגי הינו בית גידול ייחודי של אדמת חמרה וכולל בשטחו את שמורת ״השיטה המלבינה", בה ניתן למצוא  עצי שיטה מלבינה המחוברים במערכת שורשים מסועפת שעבורם ישראל היא גבול תפוצתם הצפוני בעולם.

בריכת החורף של רחובות משמשת כבית גידול ואתר רבייה חשוב לבעלי חיים וצמחים בסכנת הכחדה, הכוללים מספר מיני דו-חיים ומגוון מיני סרטנים הייחודיים לבריכות חורף.

גבעת הזיתים שימשה כעמדת תצפית ושמירה בימי המושבה רחובות, וכיום אפשר למצוא בה קִנֵי שרקרקים וצמחי כורכר לצד עצי זית מרשימים ושרידי שוחות מימי ההגנה.

בעבר גידלו באזור גפנים, זיתים, שקדים ותאנים, אשר בהדרגה הוחלפו בפרדסים. כיום ניתן למצוא עדויות לכך בשרידי החקלאות ואתרי המורשת שנותרו במרחב.
התושבות והתושבים מוזמנים לסייר בתערוכה הפתוחה במהלך כל שעות היום.

רחמים מלול, ראש העיר: "רבים מתושבי העיר נוהגים לבקר ולטייל בשטחים הפתוחים במזרח העיר. התערוכה מציגה את חלק מנקודות הטבע היפהפיות והאהובות שלנו במקום. למקומות הללו יש חשיבות נופית גדולה והם יישארו כפי שהם. התושבים והתושבות מוזמנים לבקר גם בתערוכת הצילומים הפתוחה".

יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר: "שטחי מזרח העיר מהווים מוקד משיכה משמעותי לכל תושבי העיר. רוב השטחים בחלק זה של העיר ישומרו גם אם תאושר תוכנית מזרח העיר, ויישארו עם האופי הטבעי והפתוח שלהם. מטרת התערוכה היא להציג לבאים את נקודות הציון המרכזיות באזור זה, עם צילומים מרהיבים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן