יבנה-איסטנבול – לא מומלץ בימים אלה

"האיראנים שאלו את המלצר מאיפה אנחנו, הסתתרנו במלון עד הטיסה"

זוג ישראלים המתגוררים ביבנה בילו בחופשה באיסטנבול ושיחזרו אירוע מפחיד שחוו במסעדה בעיר: "זוג דוברי פרסית ישבו צמוד אלינו ולא הפסיקו להסתכל לכיווננו, זה היה נראה שהם עוקבים אחרינו, סיכוי גבוה שהיו מנסים לפגוע בנו".

כך מתארים בני זוג ישראלים לענבר טוויזר, כתבת 'מאקו'- N12, את תחושתם במהלך ימי הנופש באיסטנבול שבטורקיה, מהם אך זה שבו.

מציינת טוויזר בכתבה ב'מאקו': "אזהרת המסע לטורקיה הוחרפה לדרגה החמורה ביותר והמטה ללוחמה בטרור ממשיך לקרוא לישראלים שלא לטוס לאיסטנבול, מחשש לחוליות איראניות שמתכננות פעולות כנגד ישראלים במדינה. דור וחברתו חזרו השבוע מחופשה בטורקיה ומספרים בשיחה עם N12 על אירוע חריג שחוו בזמן שאכלו במסעדה ועל תחושות הפחד שאחזו בהם.

בשבת האחרונה זוג הישראלים נכנסו למסעדה באיסטנבול שלא הייתה עמוסה במיוחד. דור תיאר את מה שקרה דקות אחדות לאחר מכן: "אשתי ואני ישבנו במסעדה שהייתה חצי ריקה ולמרות זאת שני איראנים שנכנסו פנימה החליטו לשבת צמוד אלינו. הם דיברו בשילוב של פרסית ואנגלית והתעסקו הרבה עם הטלפון. הם לא הפסיקו להסתכל לכיווננו, לצאת החוצה ולהיכנס פנימה ובשלב מסוים האיראנים שאלו את המלצר מאיפה אנחנו?".

בזמן שהם אוכלים במסעדה, בני הזוג הרגישו כי השניים שאוכלים בסמוך אליהם מתנהגים בצורה חשודה: "הם ישבו מאוד קרוב אלינו והסתכלו מה אנחנו עושים. זה היה נראה חשוד כי הם יצאו ונכנסו שוב ושוב ועברו משיחות באנגלית לפרסית. הרגשנו פחד נוראי, זה היה נראה כאילו שהם עוקבים אחרינו".

בעקבות המקרה החליטו דור ובת זוגו שלא לקחת סיכונים: "הפסקנו את הארוחה באמצע, עזבנו את המסעדה ולא יצאנו מחדר המלון עד הלילה שבו נסענו לשדה התעופה ומשם ישר לטיסה".

כעת לאחר שחזרו לארץ, השניים ממליצים להימנע לחלוטין מטיסות לטורקיה בתקופה זו: "אנשים צריכים להבין שזה לא צחוק ובאמת יש איראנים בטורקיה שכנראה מחפשים ישראלים ויש סכנה. ישראלים בטורקיה טוענים שהם לא מרגישים כלום אבל זה לא נכון. אנחנו בטוחים שסימנו אותנו".

בימים האחרונים בני הזוג חזרו לביתם אך הם לא שוכחים את החוויה המטרידה ודור אומר: "ברוך השם חזרנו לארץ והכל בסדר. חשוב לי בתור אזרח להעביר את המסר הזה: יש מקרים שהם באמת מסוכנים. אנחנו הרגשנו שאם היינו נשארים במסעדה, יש סיכוי גבוה שהיו מנסים לפגוע בנו. אני לא יודע מה עבר להם בראש אבל אנחנו בכל אופן ממש הרגשנו סכנה" ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן