דע את זכויותיך בדיני עבודה – צו ההרחבה בענף השמירה / עו"ד אבי מור-יוסף :

עובדים בענף השמירה? ומי שומר על זכויותיכם? [] עו"ד אבי מור-יוסף, כרגיל [] לקרוא ולשמור

[] עו"ד אבי מור-יוסף, מומחה בדיני עבודה

צו ההרחבה בענף השמירה חל מחודש נובמבר 2014 והוא מרחיב את הוראות ההסכם הקיבוצי הכללי שנחתם ביום 22/07/2014 (ומבטל את צו ההרחבה הקודם בענף השמירה מיולי 2009).

עובדים בענף השמירה זכאים להסדרים פנסיוניים מיטיבים הן לעניין גובה ההפקדות והן לעניין הרכיבים מהם על המעסיק לבצע את ההפקדות.

בהתאם להוראות צו ההרחבה על המעסיק להפקיד בהסדר הפנסיוני של העובד 7% מהשכר הקובע לצורך תשלום פיצויים ומדמי ההבראה בסעיף התגמולים, ושיעור של 8.33% בסעיף הפיצויים.

שיעור ההפקדות שיש לנכות מן העובד לפי הצו הוא 6.5% ועל המעסיק להפקיד אותו בהסדר הפנסיוני של העובד בסעיף תגמולי עובד.

לעובדים בענף השמירה זכויות עודפות בחלק מן הסעיפים. עו"ד מור-יוסף [] צילום: ארכיון
בנוסף, על המעסיק לבצע הפקדה בהסדר הפנסיוני גם בעד גמול שעות נוספות וגמול עבודה ביום המנוחה בשיעור 7% בסעיף תגמולי מעסיק, ו-6% בסעיף הפיצויים (מהעובד ינוכו 6.5%), ועוד הפקדה בשיעור 5% לתגמולי מעסיק בעבור קצובת נסיעה (מהעובד ינוכו 5%).

ככלל, בענף השמירה העובד זכאי לכסף שהמעסיק מפקיד בסעיף הפיצויים בהסדר הפנסיוני גם בנסיבות בהן היה זה הוא שיזם את עזיבת מקום העבודה.

מעסיק בענף השמירה מחוייב להפקיד לעובדיו תשלומים חודשיים לקרן השתלמות לאחר השלמת 2 חודשי עבודה (רטרואקטיבית מתחילת עבודתו) בשיעור של 7.5% משכר המינימום בענף השמירה הקבוע בצו, ומתשלום דמי ההבראה בהם מחוייב המעסיק (מהעובד ינוכו 2.5%).

עובדים בענף השמירה זכאים למספר ימי הבראה גדול מהקבוע לכלל העובדים במשק ובניגוד לכלל העובדים במשק, גם עובד שהועסק פחות מ-12 חודשים זכאי לקבלת תשלום עבור דמי הבראה בגין החלק היחסי של השנה בה עבד.

כמו-כן, ערך יום הבראה לעובדי השמירה צריך להיות מחושב לפי ערך יום הבראה הקבוע לעובדי מגזר עובדי המדינה (בדרך כלל גבוה בכמה עשרות שקלים מערך יום הבראה הקבוע לכלל העובדים המשק).

צו ההרחבה בענף השמירה כולל גם זכויות נוספות כגון תוספת ימי חופשה בתשלום לרגל נישואין, הולדת ילד ולרגל נישואי ילדם, וקובע כי חובת המעסיק לספק לעובדיו על חשבונו בגדי עבודה (בהתאם לתנאי הזכאות כמפורט בצו).

לבחינת צו ההרחבה ועיון בזכויות נוספות הקבועות בו ניתן להיכנס לאתר משרד התמ"ת.

התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות-דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך-דין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן