מנתוני "התמונה החינוכית" שפרסם היום (שלישי) משרד החינוך לשנת תשפ"ד עולה כי מערכת החינוך ביבנה ממשיכה להוביל ולהציג הישגים מרשימים, עם 93.8% זכאות לבגרות, פער משמעותי מהממוצע הארצי העומד על 76.6% בלבד (לא כולל חינוך מיוחד). מדובר בעלייה של 0.2% ביחס לשנה שעברה.
מדדים מרכזיים נוספים:
זכאות לתעודת בגרות מצטיינת: 10.1%
זכאות לבגרות טק: 9.4%
בגרות 5 יח"ל באנגלית: 52.2% (לעומת 46.8% ארצי)
בגרות 4 יח"ל באנגלית: 31.8% (לעומת 18.6% ארצי)
בגרות 5 יח"ל במתמטיקה: 18.3% (לעומת 16% ארצי)
בגרות 4 יח"ל במתמטיקה: 34.9% (לעומת 22.4% ארצי)
הסמכה טכנולוגית: עלייה מ־79.1% ל־87.2%
הסמכה טכנולוגית מצטיינת: עלייה מ־19.1% ל־20.2%
הסמכה טכנולוגית המאפשרת קבלה ללימודי טכנאים והנדסאים: עלייה מ־73.6% ל־84.6%.
הנתונים הללו מהווים המשך ישיר להשקעה העירונית הרחבה בתחום החינוך, לשיפור תנאי הלמידה, להעצמת צוותי ההוראה ולהובלה המקצועית של אגף החינוך העירוני. במהלך השנה החולפת נרשמה ירידה באחוזי הנשירה של בני הנוער מבתי הספר – 0.5% בלבד לעומת 0.9% בשנה הקודמת. גם שיעורי ההתמדה בתשפ"ד גבוהים ועומדים על 85.1% לעומת 81% ארצי.
מבט לעתיד: מהלכים חינוכיים אסטרטגיים לשנת הלימודים הקרובה
מערכת החינוך ביבנה יצאה לאחרונה למספר מהלכים אסטרטגיים שנועדו לקדם את מדדי החינוך העירוניים ולהמשיך לבסס חינוך רלוונטי, משמעותי ומעמיק כזה המעמיד את בתי הספר בעיר כעוגנים לפיתוח יכולות הלמידה של תלמידי יבנה.
המהלך הראשון: שיתוף פעולה אסטרטגי וחדשני עם מכון שוורץ רייזמן ועם המרכז למחקר גרעיני שורק בתחום לימודי הפיזיקה. כל תלמידי העיר בחטיבה העליונה לומדים את לימודי הפיזיקה בממ"ג במסגרת תוכנית שוורץ רייזמן, והשנה מצטרפים אליה כל תלמידי שכבת י' מכלל התיכונים בעיר! מדי שנה תצטרף שכבה חדשה עד להשלמת המהלך בכל בתי הספר. שיתוף פעולה זה נועד לפתח אצל התלמידים יכולות למידה מתקדמות: עמידה בפני אתגרים, גמישות מחשבתית, סקרנות והתנסות. מתמטיקה ופיזיקה מהוות כר פורה לפיתוח מיומנויות אלו, ובתוך שלוש שנים צפויה עלייה משמעותית במספר התלמידים הניגשים לבגרות טכנולוגית, בפיזיקה וב־5 יחידות מתמטיקה. הקבלה למסלול זה פתוחה לכלל התלמידים, ללא סינון או מיון מוקדם, מתוך אמונה כי תפקיד מערכת החינוך הוא לפתוח דלתות.
המהלך השני: צמצום הדרגתי של כיתות המדעים בחטיבות הביניים עד לביטולן המלא. כיתות אלו, אשר בעבר נחשבו "אליטיסטיות", יצרו למעשה 'תקרת זכוכית חינוכית' ומנעו מתלמידים רבים את האפשרות למוביליות חינוכית אמיתית. במקומן נבנים מסלולי מצוינות פתוחים בתחומים מגוונים, המזמנים לכלל התלמידים חוויות למידה מעשירות ומאפשרים פדגוגיה מטפחת ולא ממיינת.
המהלך השלישי: פיתוח מודל חינוך חדש בבתי הספר היסודיים הממקם את בתי הספר לא רק כמוקד ידע והישגים, אלא כעוגן עירוני לפיתוח יכולות הלמידה של התלמידים. הדגש מושם על פיתוח ההון האנושי של צוותי החינוך, על העצמת מנהלי בתי הספר כמנהלי מו"פיים (מחקר ופיתוח), ועל טיפוח סביבת הוראה חדשנית המעודדת למידה משמעותית, שיתופית ורלוונטית לעולם המשתנה.
ראש העיר, רועי גבאי: "המהלכים שאנו מובילים כיום מהגיל הרך ועד לחטיבות העליונות מניחים יסודות איתנים לעתיד החינוך בעיר. ההשקעה בצוותים ובתפיסות פדגוגיות חדשניות תניב תוצאות בשנים הקרובות. זהו חינוך שנבנה בערכיות, בהקשבה ובשאיפה מתמדת לשיפור וההישגים הנוכחיים הם רק תחילתה של דרך הכוללת עבודה עקבית, יסודית וארוכת טווח. מערכת חינוך נבנית בסבלנות, בנחישות ובאמונה בדרך, מתוך ראייה אסטרטגית והבנה שההשקעה האמיתית בתלמידים ובצוותים תישא פירות לאורך זמן".
מנהלת אגף החינוך, איה בניטה: "הנתונים משקפים עשייה חינוכית חדשנית ומקצועית של כל עובדי החינוך בעיר. אנו שמים דגש על מצוינות לצד ערכים, על שיתופי פעולה בין מוסדות החינוך ועל פיתוח יכולות למידה רלוונטיות למאה ה-21. המהלכים החדשים שאנו מובילים השנה נועדו להבטיח כי כל תלמיד ותלמידה ביבנה יוכלו למצות את הפוטנציאל האישי שלהם ולהצליח באקדמיה, בשירות הצבאי ובחיים בכלל".
(צילום: תרשים זכאות לבגרות ביבנה. מקור: משרד החינוך)






