חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צפו: נחנכה המכינה הקדם צבאית הראשונה ביבנה

לראשונה ביבנה, מכינת "אור" של עמותת "אחריי" נחנכה אמש (חמישי) במעמד ראש העיר, רועי גבאי, מנכ"ל עמותת "אחריי!" אמיר סטרוגו, מנכ"לית העירייה, יוספה חליבה, ראש המכינה, רועי יורה, חברת המועצה, ענבל בועז, מפקחת מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, שולי גאבי, מנהל המחלקה לחינוך על-יסודי באגף החינוך, שי אפשטיין, מהנדס העירייה, נעם רווחה, מנכ"ל הרשת למרכזים קהילתיים, שי אלקלעי, מנהל אגף שפ"ע, עופר תורג'מן, מנהל הפרוייקטים, אופיר אדרי ואורחים נכבדים נוספים.

על הקמת המכינה הקדם-צבאית סוכם לפני מספר חודשים בפגישה בין ראש העיר וראשי תנועת "אחריי!" שהוזמנו "להרים את הכפפה" ולהיות המכינה הראשונה שתוקעת יתד בעיר. בפרק זמן קצר יחסית החלו העבודות להקמת המכינה שתפעל במתחם ברחוב תנועות הנוער בסמיכות ללופט הנוער ולשבט תנועת הצופים. במכינה 50 תלמידים, בוגרי י"ב מכל רחבי הארץ אשר לפני גיוסם לצה"ל מגיעים לעיר ויקחו חלק בעשייה קהילתית וערכית. התלמידים ישתלבו במסגרות החינוך והשירותים החברתיים וילונו במכינה.

ראש העיר, רועי גבאי אמר בטקס הפתיחה כי "זו הגשמת חלום ואחד הרגעים שעבורי מהווים חותם משמעותי בתפקידי. סימנו מטרה ברורה ובתוך זמן קצר יחסית החזון קורם עור וגידים בזכות שותפים רבים שנרתמו להצלחת התכנית. אנחנו גאים לראות ביבנה את חוד החנית של דור המחר של ישראל, חבר’ה מצויינים שהגיעו מכל כנפי הארץ, צעירים שבאו להוביל ולהיות שותפים בתהליכים משמעותיים של העצמה אישית וקהילתית והכל לקראת שירות צבאי משמעותי למען עם ישראל". ראש העיר פנה לחניכים ואמר כי "ביבנה אתם תספגו ערכים כל כך חשובים כמו ציונות ואהבת הארץ. יבנה מחבקת אתכם בחום, נעמוד לצדכם בכל דבר שתזדקקו לו”. גבאי הודה בחום לאנשי "אחריי!" והביע הערכה לגורמי העירייה שפעלו במרץ בכדי להעמיד את התשתיות הדרושות.

מנכל "אחריי!", אמיר סטרוגו, אמר כי "אנחנו עובדים בעשרות רשויות ומה שקורה ביבנה הוא מדהים וחסר תקדים. זכינו לחיבוק של הרשות המקומית ובזכות המנהיגות של ראש העיר, רועי גבאי והצוות העירוני הצלחנו לחנוך מכינה לתפארת עם תנאי פתיחה מצויינים. אנו מודים לראש העיר שעשה הכל בכדי שהמכינה הזו "תיוולד" ביבנה והמטרה שלנו היא שהחלומות של המכיניסטים יתגשמו והם יפיצו את הטוב ואת אהבת הארץ והאדם".

ראש המכינה, רועי יורה, אמר כי "אנחנו שמים דגש על לקיחת אחריות, פיתוח עצמאות, תהליכי התבגרות, התמודדות עם קשיים ועבודת צוות. ביבנה אנחנו מגשימים את החזון לחברה בריאה, איכותית וטובה יותר".

מכינת 'אור' מבית תנועת אחריי! ביבנה הינה אחת מרשת של 5 מכינות קדם צבאיות חצי שנתיות אורבניות הפועלות ברחבי ישראל. במכינות אור נמצאים בני ובנות 18, אמיצים ואמיצות שבחרו להתמקד לפני הגיוס בלימודים חוייתיים, פריצת תקרות הידע וחשיבה, נתינה, עשייה ומעורבות חברתית וכן בביסוס זהותם והתוויית דרכם כאנשים בוגרים וריבונים. במכינה הם אלו שקובעים – בניהול עצמי ומשותף את לוחות הזמנים, תכני הלימוד, ניהול קולגות, בהתנסות בחיי קבוצה, בתכנון לטווח ארוך ובהפקת תובנות ולקחים מהתנסות להתנסות.

מכינות אור לוקחות על עצמן תפקיד בבניית קומה נוספת באישיותם של בני ובנות נוער, רבים ככל הניתן, בדרך למימוש אישי, הגשמה לאומית וקולקטיבית וכינונה של חברת מופת, ציונית ושוויונית במדינת ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן