חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביום שישי הקרוב: פתיחת תערוכה חדשה בסדנה לאמנות יבנה

תערוכה לכבודו של האמן ניהאד דביט, אשר אמור היה להציג מיצג אקספרימנטלי חדש לאור המחקר רב השנים שלו, בגלריית הסדנה לאמנות שבעיר יבנה. דביט היה אמור לפסל דמות אדם בטכניקות שונות של חוט ברזל ולצידה להציב דמויות קטנות בגודלן אשר יחדיו יוצרות מיצב של צללים, להעצים את נוכחותן ולקחת אותנו הצופים להרהור וחשיבה, בהקשרים אנושיים ורגשיים, כאלו שהיו מקבלים בין השאר, פירושים אקטואליים לתקופה ולמציאות בה אנו חיים מאז ה-7 לאוקטובר- מציאות שהשפעתה על ניהאד היתה משמעותית ומכבידה ביותר.


כחודש לפני תאריך התערוכה המתוכננת, ניהאד דביט נפטר. ליבו הרחב נדם כשהוא בן -55 בלבד. התערוכה שתוצג במקומה הינה תערוכת מחווה לכבודו של ניהאד, בה משתתפים עשרות אמנים שביקשו להציג בה ובכך להוקיר את אישיותו המיוחדת ויוצאת הדופן. האמנים התבקשו להציע עבודה המתייחסת לניהאד עצמו, הן כאדם והן כאמן, בתוך מערכת הערכים שלו אשר דגלה בשיתוף ובשיח בין כולם, ללא הבדלי דת גזע ומין.

ניהאד האמין בחיבור בין אנשים באשר הם ולכן סלל מסלולים בוני אמון, תוך ניהול דיאלוג המקדם דו-קיום בחלקת האדמה שלנו: אדמה למודת מלחמות אינסופיות אשר מתנהלות מתוך צורך שורשי עמוק בהגדרה ובזהות, צורך המושך עמו סכסוך ארוך, כואב ועקוב מדם. ברוחב לב ייחודי, שהיו בו נתינה והכלה כערכים אנושיים בסיסיים, הוא ניהל את חייו האישיים והמקצועיים גם יחד. התערוכה הזו מציגה מערכת צבעונית של חברויות וסגנונות עבודה מגוונים, כאשר לא כל האמנים המשתתפים בה הכירו האחד את השני לפניה.

ניהאד היה מאסטר ברגישות אנושית וכך זכה כל אחד מחבריו, מהאמנים וממכריו בתשומת הלב שלו, כמו גם באפשרות ללכת איתו, לב אל לב, בדרך משותפת טהורה, בשבילים מקומיים ובשיתופי פעולה שהתרחשו במקומות רבים ולאורך שנים. לא תמיד אמנים מסוגלים לפרגון הדדי ואילו ניהאד, כאמן וכאישיות, היה ההפך מזה, כמו גם התערוכה הזו, המייצגת במעט את עושר יחסי האנוש שהיו שזורים בחייו. אמנויות למיניהן, באמצעות הדמיון, מאפשרות לנו לתרגם דברים שהיינו רוצים שהם הם יהיו המציאות.

תערוכה זו היא מפגש של ניהאד עם חבריו האמנים, בחלל אחד עם חלל גדול בלב כולנו. מהצד האחד, תערוכה זו היא היפוכה של תערוכה אחרת. מאידך, תערוכה זו גם משלימה אותה, בדמותו של ניהאד דביט האדם והאמן. יהי זכרו ברוך ותהי מסכת חייו דוגמא והשראה עבורנו ועבור רבים אחרים.

מועדי פתיחה: יום שישי 24.5.25 בשעה 11:00, תאריך נעילה: 3.7.24

אוצרים: עדי יקותיאלי, רוני ראובן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן