חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברגשי כבוד ובכאב: אלפים בטקס האזכרה הממלכתי בבית העלמין ביבנה

הטקס נערך היום (שני) בבית העלמין ביבנה במעמד בני המשפחות השכולות, ראש העיר, רועי גבאי, ח"כ פנינה תמנו שטה, הרב הראשי ליבנה, דוד אבוחצירא שליט"א, מפקד תחנת משטרת יבנה, סנ"צ שי גז, יו"ר יד לבנים, שמעון סילוק, תושבים ומוקירי זכרם של הנופלים.

הטקס נערך השנה במתכונת שונה כאשר מעל החלרה הצבאית הוצבו סככות הצללה והבמה הוצבה ברחבה המרכזית דבר שאפשר לנוכחים לצפות בטקס בצורה נוחה יותר. ליד קברם של החללים שאינם טמונים בחלקה הצבאית הציבה העירייה תורן עם דגל ישראל כאות כבוד לנופל ולמשפחתו.

את אבוקת האבל הדליקו שירי ומרדכי, הוריו של סרן אייל מבורך-טויטו ז"ל ממושב בית גמליאל, מפקד מחלקה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 22 בנופלו.

את הקדיש קרא ראובן שעאר אביו רס"מ (במיל.) נריה שעאר ז"ל מיבנה, לוחם בגדוד 6655 שבחטיבה 55 ('עוצבת חוד החנית'), שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 36 בנופלו.

במהלך הטקס הניח ראש העיר, רועי גבאי את זר עיריית יבנה. זר צבא ההגנה לישראל הונח ע"י ראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית בצה"ל, תא"ל ארז אשכל. את זר המשפחות השכולות הניחה מירי פינס, אמה של פקד קים דוקרקר ז"ל שנפלה בקרב ב-7 באוקטובר, בת 22 בנופלה.

זר נציגי ארגון נכי צה"ל הונח ע"י אבי גמרסני ואת זר אלמנות ויתומי צהל הניחה ענת קיבץ, אלמנתו של רס"מ דניאל קיבץ ז"ל שנפל בעת שירותו בשנת 2022, בן 41 בנופלו. זר משטרת ישראל ושב"ס הונח ע"י מפקד משטרת יבנה, סנ"צ שי גז.

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ פנינה תמנו שטה הניחה את זר מדינת ישראל: "השנה הזו קשה במיוחד, מאז השביעי באוקטובר והאסון שפקד את עמנו נדמה שכל יום הוא יום זיכרון. אין מספיק מילים כדי לנחם אל מול כל הפנים והשמות כולם, אל מול הבנות והבנים שכל אחד מהם היה עולם ומלואו.

״הלב נשבר מול כל הותר לפרסום של חיילת וחייל שנפלו בקרב. מול כל הרוג והרוגת מלכות שנרצחו בדם קר על ידי בני עוולה רק בשל היותם יהודים. מחיר הייסורים בו נקנית ארץ ישראל, כבד מנשוא, 25,040 גיבורים וגיבורות לדורותיהם שנפלו בהגנה על ארצנו ו-5100 חללי פעולות האיבה. לולא גבורתם לא היינו עם היושב לו בביטחה בארצו. החוב אותו אנו חבים להם ולכן משפחות שכולות יקרות, ספק אם הוא חוב שניתן לשלם. אובדנכן האישי הוא האובדן הלאומי הגדול ביותר שבלעדיו אין לנו קיום. בשעה קשה זו עם ישראל מתייחד עם הנופלים, ומבקש שתדעו שאתן לא לבד. במותם הם ציוו לנו את החיים אך גם ציוו לנו להיות ראויים לזכרם. ראויים לארץ הזו וראויים לקידוש שמם. צוואתם נכתבה בדם, ולנו היא פקודה להמשיך ולהילחם על המדינה – כי אין לנו ארץ אחרת. יהי זכרם של כל הנופלים ברוך״.

הטקס התקיים ע"י חיילי בסיס חיל האוויר חצור בשיתוף ובסיוע עיריית יבנה.

צילום: דוברות עיריית יבנה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן