חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רועי גבאי נבחר לראשות עיריית יבנה – הפעם לקדנציה מלאה בת חמש שנים

קבוצות מתנגדים, ביקורות ציבוריות ובמועצת העיר, תלונות, טענות ומענות ברשתות החברתיות, וקמפיינים אינטנסיביים של שני הטוענים לכתר - אלי מזוז ואלון רוזן - לא הספיקו דיים בכדי לגבור על התמיכה הרבה בגבאי • כעת, עם תום שנת הנסיון וההכנה לבחירות שהזדמנה לו, יש לו חמש שנים להצדיק את האמון הרב שנתנו בו התושבים • בהצלחה

• רובי שטיינברג

"אני מודה לתושבי ותושבות יבנה על האמון הנוסף בי וברשימתנו. אמשיך להיות ראש העיר של כולם. גאה להיות ראש העיר הראשון שנולד ביבנה. נמשיך לשים את תושבי ותושבות יבנה במרכז ואמשיך להיות ראש עיר של כולם" – כך אמר ראש העיר יבנה רועי גבאי עם היוודע תוצאות הבחירות בעיר, בהן הביע בו הציבור אמון בשנית, והעניק לו 54.61% (11,278 קולות) הצבעות בקלפי.

אלו תוצאות האמת הסופיות בבחירות לראשות העיר:

אלון רוזן – 29.99% (6,193 קולות).
אלי מזוז – 15.41% (3,182 קולות).

נראה כי רוזן יבחר לנצל את כוחו לא לשם קריאות תיגר מספסלי האופוזיציה, אלא יבקש עבורו ועבור שני חבריו למועצה תפקידים עם סמכות והשפעה.

את המחיר הזה גבאי, לכל הדעות, יסכים לשלם תמורת הרכבת מועצה צייתנית וידידותית – אשר עשוייה לכלול 13 חברי קואליציה מתוך 17 המושבים

ראש העיר הראשון שנולד ביבנה. גבאי • צילום: 'טנא תקשורת'

וכך ייראה הרכב מועצת העיר בקדנציה הקרובה, אם לא יהיו שינויים בעקבות הסכמי העודפים שנחתמו בין הרשימות ערב הבחירות:

'יבנה במרכז' בראשות רועי גבאי – 5 מנדטים; 'יבנה שלנו' בראשות אלון רוזן – 3 מנדטים; ש"ס בראשות פאלי כהן – 3 מנדטים; 'יבנאים' בראשות אלי מזוז – 2 מנדטים; 'חוזה חדש' בהובלת ליאור דדוש ולי-אור דיין –1 מנדט; 'הליכוד' בראשות עו"ד מאיר דהן – 1 מנדט; 'החינוך בראש' בראשות רונית ארנפרוינד – 1 מנדט; 'יבנה למען התושבים' בראשות שחר סימנה – 1 מנדט.

אם כי גבאי בהחלט יכול להתהדר בניצחון על יריביו, אין ספק כי אלון רוזן יכול לזקוף לזכותו את ההישג המרשים ביותר מבין המתמודדים – עם 3 המנדטים שיוכל להנהיג במועצת העיר.

רוזן טרם הודיע מה תהיה כוונתו בשיחות המשא-ומתן על הרכבת הקואליציה של גבאי, אולם נראה כי יבחר לנצל את כוחו לא לשם קריאות תיגר מספסלי האופוזיציה, אלא יבקש עבורו ועבור שני חבריו למועצה תפקידים עם סמכות והשפעה – מחיר שגבאי, לכל הדעות, יסכים לשלם תמורת הרכבת מועצה צייתנית וידידותית – אשר עשוייה לכלול 13 חברי קואליציה מתוך 17 המושבים, לפי חישוב המנדטים המשוער הבא:

5-'יבנה במרכז' + 3-ש"ס + 1-'יבנה למען התושבים' + 1-'החינוך בראש' + 3-'יבנה שלנו'.

ראש העיר הבא – אם תהיה לו סבלנות. רוזן • צילום: ארכיון

רוזן, שהיה חבר מועצה בעבר  הרחוק, חזר לתמונה הפוליטית בעיר בתנופה חזקה, ונראה כי לטעמם של רבים מסתמן כראש העיר הבא, אם יואיל להמתין עד שגבאי יפנה את כסאו לטובת כניסה למערכת הפוליטית הארצית – לאחר שתי קדנציות, לפי הערכות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן