חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנהל הקמפיין של רועי גבאי הודיע: ראש העיר עוצר את הקמפיין; מועמדים: "אחיזת עיניים"

מתמודדים בבחירות המוניציפליות: "דווקא הודעה יפה על תחילת הקמפיין המזורז של גבאי לקראת ה-27 בפברואר" • "המלחמה העניקה לראש העיר יותר משלושה חודשי קמפיין בלעדי ללא כל מתמודדים פעילים מולו, וכעת הוא מבקש לקצור את הפירות תחת איצטלה מצטדקת של קשב למצבה של המדינה" • "ראש העיר צוחק על כולם - רק שעה לפני הודעתו יצא במשאל לתושבים לגבי העדפות בחגיגת פורים. אם זה לא קמפיין אינני יודע מה זה קמפיין"

מנהל קמפיין הבחירות של ראש עיריית יבנה, אודי טנא ממשרד יחסי הציבור 'טנא תקשורת – דוברות, אסטרטגיה וממשל' ברמת-גן, הודיע טרם כניסת השבת כי רועי גבאי החליט לעצור את מסע הבחירות שלו לראשות העיר, לאור המצב הכללי השורר במדינה למן אירועי אסון ה-7 באוקטובר.

לקראת היישורת האחרונה

טנא ניהל גם את קמפיין הבחירות של גבאי מול יריבו דאז ומספר 2 ברשימתו כיום – חבר המועצה חיים מסינג, בבחירות המיוחדות שנערכו בחודש נובמבר 2022, לאור פטירתו של ראש העיר המנוח צבי גוב-ארי.

 

נמצא עכשיו בקרב אחר. אודי טנא

הכרזתו של גבאי באמצעות הקמפיינר שלו עוררה גיחוך בקרב חלק מהמועמדים המתמודדים על מושב במועצת העיר ועל תפקיד ראש העיר, ומרביתם הדגישו כי אכן גבאי לא נזקק כיום לקמפיין, שכן מצב המלחמה שיחק לטובתו במהלך החודשים האחרונים, היות וכולם השעו את הקמפיינים לאור המצב הטראגי שנוצר בישראל בעקבות מתקפת חמאס הרצחנית.

"הבוחרים לא טיפשים"

"פתטי ומקומם לראות כיצד גבאי מנצל בציניות את הטרגדיה שעוברת המדינה בכלל והעיר יבנה בפרט, לטובת מהלכיו הפוליטיים", אמר מתמודד על ראשות העיר, והוסיף: "גבאי מבין שכעת, בכל-זאת, בלית ברירה, כולנו נכנסים ליישורת האחרונה, כשעד למועד הבחירות שקבע משרד הפנים נותר פחות מחודש ימים. הוא מאחז את עיני הציבור בהכרזה כזו. חבל שהוא מעריך את ציבור בוחריו כטיפשים, הם לא כאלה".

אלון רוזן, מתמודד על ראשות העיר (צילום: ארכיון)

מתמודד אחר למועצת העיר ציין: "במשך שלושה חודשים ויותר השטח היה פנוי לחלוטין עבור גבאי לנהל קמפיין סמוי בתוך הפעולות המוניציפליות, אשר חלקן כלל גם הלוויות של תושבים לוחמים ולוחמות, קבלות פנים וטיפול בחטופים ששוחררו, עצרות למיניהן, הופעות פומביות בעלות נוכחות וערך חשיפתי ושיווקי עצום בתנאים רגילים, וייזום פעולות סיוע בהיקף נרחב עבור הכוחות הלוחמים של צה"ל. שערורייה שכעת הוא מנצל בציניות את היתרון שהשיג באמצעים אלה על פני מתמודדים אחרים. אנו נחשוף בכל הזדמנות את האמת מאחורי הצהרותיו וכזביו".

"תושבים כותבים לו מכתבים, מתריעים על הפרת חוק, ועל שימוש חורג, והוא שולח אנשים להמשיך להשתמש במקומות למיניהם ללא אישור", הגיב מתמודד נוסף למועצה, "גבאי לא עונה למכתבים שנשלחים אליו למייל, לא מאפשר לתושבים להיפגש איתו, חוסם את קבוצות ה'וואטסאפ' לתגובות – ושולח את פעיליו וחברי רשימתו לפאר את מהלכיו, ולתקוף את מתנגדיו ברשתות החברתיות".

סגן ראש העיר, אלי מזוז. מתמודד על ראשות העיר (צילום: ארכיון)

"זכה לקמפיין חופשי-חופשי"

"אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק – לאורך כל התקופה האחרונה אף אחד לא ערך ביבנה קמפיין – למעט ראש העיר,
שזכה לקמפיין חופשי-חופשי ללא כל קונטרה", הגיב חבר מועצה המתמודד על מושב בבחירות, "את הקמפיין שלו הוא מנהל באמצעי התקשורת, השיווק והפרסום של העירייה, הרי זה כלי שעומד לרשות ראש עיר מכהן, כמעט לחלוטין ללא הגבלה וביקורת. גבאי מנסה לעבוד על התושבים – חבל, לא יתפוס", קבע בנחישות מועמד נוסף.

"במשך שלושה חודשים ויותר השטח היה פנוי לחלוטין עבור גבאי לנהל קמפיין סמוי בתוך הפעולות המוניציפליות, אשר חלקן כלל גם הלוויות של תושבים לוחמים ולוחמות"

רונית ארנפרוינד. מועמדת למועצת העיר (צילום: ארכיון)

תושבים שפנו למערכת 'סיטי ניוז' ביקשו להפנות תשומת-לב לעובדה שאך זמן קצר טרם הפצת הודעתו של ראש העיר, הוא פרסם משאל ברשתות החברתיות של העיר, בו הוא מבקש מציבור התושבים לסייע לו להחליט לגבי אופי אירועי חג הפורים הקרוב. "אם זה לא קמפיין בוטה, אם אלה לא יחסי-ציבור ערב בחירות – אני לא יודע מה זה קמפיין", הגיב על הדברים חבר מועצה ותיק ובכיר, וביקש להדגיש כי מועד החגים יחול בעוד שלושה חודשים ולפיכך ברור לטעמו כי המדובר לא בשיתוף אמיתי של הציבור, אלא בנסיון לקושש קולות נוספים באמצעות מהלך מדומה של שקיפות ושיתוף.

שחר סימנה – חבר מועצת העיר, משנה לראש העיר. משמאל: רועי גבאי (צילום: ארכיון)

"מהלך מדומה של שיתוף ושקיפות"?

"התייעצות שלי איתכם ואיתכן", ציין גבאי בפנייתו זו אל התושבים לשתפם לכאורה בהחלטה האמורה בעניין החג, "בימים אלה אנו בונים את תכנית העבודה השנתית ובין היתר עוסקים בתכנון וחשיבה על האירועים העירוניים הצפויים לנו ב- 2024. בעוד כחודשיים נחגוג את חג פורים ולאחריו חול המועד פסח, יום השואה והגבורה, יום הזכרון לחללי מערכות ישראל וכמובן חגיגות העצמאות.

מאיר דהן. יו"ר סניף 'הליכוד' ביבנה. מועמד למועצת העיר (צילום: ארכיון)

נוכח התקופה, בה שמחה מהולה בלא מעט עצב, החלטנו בחג החנוכה האחרון ובחג ט"ו בשבט לקיים אירועים המותאמים למצב ושמים דגש על המרכיב הקהילתי. מצד אחד יש לכולנו רצון לאפשר לילדים ולהורים "להתאוורר" ולחגוג את חגי ישראל, ומאידך נדרש למצוא את האיזון בין "חגיגות" המוניות לבין מציאות ביטחונית מאתגרת ואוירה בה כולנו נמצאים.

לקראת חג הפורים אשמח לשמוע את דעתכם/ן-

מיד יעלה סקר. ניתן גם להגיב בפייסבוק".

בהכרזתו של גבאי בעניין עצירת הקמפיין שלו, צויין:

"תושבות ותושבים יקרים,
אחרוג מ"עדכון שבועי" כדי להתייחס לבחירות המקומיות שצפויות להתקיים ב-27 בפברואר.

מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר עם ישראל מצוי בתקופה מורכבת ביותר.
נכפתה עלינו מלחמה, מלחמה על הבית, וכולנו כאחד מאוחדים על מנת לנצח בה ולצד הלחימה בחזיתות השונות אנו נדרשים לקיים שגרה – "שגרת מלחמה".

ליאור דדוש ולי-אור דיין – מועמדים למועצת העיר

הממשלה קבעה כי הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו ב-27 בפברואר (דחייה נוספת אפשרית אך בסבירות נמוכה משום שכרוכה בחקיקה נוספת). זהו מסר ברור לאויבינו שאת החיים יש להמשיך ולהתנהל ובה בעת להדגיש את חשיבות ההליך הדמוקרטי. הרשויות נדרשות לכך משום הצורך להמשיך ולהעניק שירות לתושב, לאשר תקציב שנתי, מכרזי כח אדם ושירותים, להתייעל ולהתפתח.
התחושה של חבריי ושלי היא שלאף אחד מאיתנו אין רצון לנהל קמפייני בחירות, אין אווירה ואין קשב בעת הזו לערוך חוגי בית, לנהל מטה בחירות כאשר הקשב צריך להיות מופנה לצו השעה: אחדות.

כמ"פ לוחם במילואים אני מביט על חבריי, על הלוחמים הגיבורים שאיבדנו השבוע ועל העובדה שעינינו נשואות להתחממות הגזרות האחרות – כל אלה רק מחדדים ומעצימים את האווירה הכללית ואת אתגרי ניהול עיר במציאות המורכבת, *ולפיכך, בהחלטה משותפת עם הנבחרת והמטה שלי, החלטנו שלא לקיים קמפיין פוליטי.* אפעל לחבר את כולם מכל צידי הקשת הפוליטית, זו העת לאחדות וסובלנות, זו העת להמשך עשייה והיערכות לעתיד לבוא.
כמובן שאני לא מקל ראש במועמדים ובסיעות האחרות. אנו נתכונן ליום הבוחר ונבקש לקבל את אמונכם ואת קולכם בקלפי עבור הנבחרת המגוונת שלצידי ועבורי, על מנת להבטיח שנוכל להמשיך יחד בתנופה ובפיתוח בהם השקענו במהלך כל השנה האחרונה. אך כאמור, נמשיך לפעול מהלב, במסירות, ברגישות ובאחריות שהופקדה בידינו.

כראש עיר אמשיך לעסוק בניהול העיר, להתמודד עם האתגרים היומיומיים שהמציאות מזמנת לנו ולהבטיח את התפקוד הטוב ביותר שניתן לביטחון העיר, לחינוך ילדינו, לשגשוג העיר ולפיתוחה המואץ. הצוות ואני כמובן פתוחים תמיד לשאלות, ביקורת, רעיונות ופגישות איתכם, תושבי העיר.

שנדע ימים טובים יותר יחד, ט"ו בשבט שמח ושבת שלום!
רועי".

לשכת ראש העיר איננה מגיבה מזה חודשים רבים לפרסומים ב'סיטי ניוז'. במידה ובכל-זאת ראש העיר ודוברו יבחרו להגיב, התגובה תובא מיידית ובשלמותה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן