חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוצה להיות לפני כולם

את אלון ("יבנה לפני הכל") רוזן מכירה פחות או יותר כל אוכלוסיית יבנה [] ומי שטרם הכיר את האיש ואת פועלו הציבורי והחברתי המרשים בעיר, בין היתר כחבר מועצה בעבר – יכיר כעת, ובמיוחד יערוך היכרות עם עמדותיו והשקפותיו כמועמד לראשות העיר לגבי הדרך בה יש לנהל את יבנה כדי שתשוב לתהילתה משכבר הימים [] שיחה עם אדם נחוש ומוכשר, שכבר מונחות בכיסו קבלות רבות על יכולת ניהול וניהוג אשר ללא ספק נדרשת לעיר ולתושביה, בסיומה של שנה קשה ומוצפת בעיות ותקלות המכבידות על חיי היום-יום של כולנו

"נביא לימודים אקדמיים לעיר" * "נתנו את הצ'אנס לרועי גבאי ולצערי הרב הוא לא עשה אתו הרבה" * "תושבי יבנה אינם פרה חולבת ואינם הארנק של העירייה. אנחנו חייבים לעשות הכל על-מנת לייצר מנועי צמיחה יעילים ולא להגיע כל פעם לפתרון הקל והפשוט שהוא להיכנס לכיסם של התושבים" * "יבנה מזרח הוא פרויקט אסטרטגי ברמת מדינת ישראל. יש לנצלו לטובת מינוף העיר" * "אני מתכוון להחזיר את פרויקט שיקום השכונות" * "בסוגיית פארק המים הקיים חשוב לי לציין שאני או משפחתי לא בעלי מניה בפארק" * "יהיו ברשימה שלי 50% נשים, וכאן אני מודיע לראשונה: הן לא יהיו במקומות שמקשטים את הרשימה, הן יהיו במקומות הכי ריאליים שאפשר" * "אני מקווה ומאמין שאלי מזוז ואני נוכל יחד למצוא דרך להוביל יחד את העיר יבנה"

אלון שלום – כיצד אתה מעריך את תפקודו של רועי גבאי כראש העיר למן הבחירות המיוחדות שנערכו בעיר בנובמבר האחרון?

"אני לא חושב שמקומי הוא לחלק ציונים לאחרים, אבל אני בהחלט חושב שקשה היה לזהות הישגים מיוחדים ומשמעותיים, תוכניות עבודה, חזון או מעוף, ואנחנו כבר 10 חודשים אחרי שנכנס לתפקיד. צריך להבין – רשות מקומית חייבת להיות דינמית, יוזמת, ולא מגיבה או דורכת במקום. כשהיא לא כזאת ועומדת במקום אחרי מעט מאוד שנים היא נשארת מאחור, ועיר כמו יבנה לא יכולה להרשות לעצמה את זה יותר".

יכול להסביר למה בעצם לא נבחר מסינג, ממשיך דרכו של גוב-ארי? איפה היו 360 הקולות החסרים? לא פספוס נוראי?

"צבי גוב-ארי, שבשבת הזו אנחנו מציינים שנה למותו, הוא האיש שפתח עבורי ועבור רבים אחרים את הדלת לעשייה הציבורית. כבר בגיל צעיר הוא האמין בי והעניק לי את הזכות לכהן כשליח ציבור וכחבר מועצה. חברי חיים מסינג לא ניצח את הבחירות כי מחצית מציבור הבוחרים (שיש להגיד ביושר היה בסה"כ 20% מכלל בעלי זכות הבחירה בעיר) רצה לרענן את השורות ולהכניס דם חדש למערכת, הם נתנו את הצ'אנס לרועי גבאי ולצערי הרב לטעמי הוא לא עשה איתו הרבה".

היית חבר מועצה בעבר, אתה מכיר את המערכת – כיצד אתה רואה את התנהלות האופוזיציה למן הבחירות? לטעמנו כלל לא הייתה מורגשת.

"אני סבור כי ב-10 חודשים מאז שנבחר רועי גבאי ניסתה האופוזיציה לנהוג באחריות ובצורה עניינית ולתת לו צ'אנס אמיתי להוכיח את עצמו. האופוזיציה בחרה לנהוג באחריות ולהעביר לו כל תקציב שיבחר – והוא בחר לעשות 'העתק-הדבק' על התקציב של צביקה גוב-ארי ז"ל משנה קודמת; בחרה לתת לו אפשרות לבחור לעצמו את סגנו וממלא-מקומו משה חזות; לא עשתה לו עניינים כשהחליט עם הכניסה לתפקידו לשפץ בכספים רבים את לשכת ראש העיר ולהחליף את רכב ראש העיר לחדש ויוקרתי יותר מזה שגוב-ארי נסע. בקיצור – נתנה לו לעבוד כפי שרצה.
בעיניי יש ביבנה הרבה חברי מועצה טובים מכהנים ויש כאלה שהם מצויינים ומצויינות ששואפים להיבחר אליה. אני יודע שכראש העיר הבא של יבנה אני אוכל לשתף איתם פעולה בצורה מלאה".

נשמח לשמוע מספר התייחסויות מנקודת מבטך על מחדלים מרכזיים שממררים את חיי התושבים בעת האחרונה:

הפסקות החשמל
"התפרצת ממש לדלת פתוחה. אני יכול לבשר כאן לראשונה שבימים הקרובים אפרסם את התוכנית שלי לטיפול ולצמצום הפסקות החשמל – שתביא איתה בשורה אמיתית של ייצור חשמל מקומי, לצד יצירת מנוע צמיחה משמעותי לעיר. תושבי יבנה לא יכולים לחיות ב"מופע שנות ה-80" בחסות העובדה שאין מנהיגות שלוקחת אחריות ומרימה את הכפפה.
להצטלם או למחזר החלטות שהתקבלו ורצות משנת 2021 – אותן אני בעצמי הובלתי בשת"פ עם גוב-ארי ז"ל מול חברת החשמל – כמו הקמת התחמ"ש (תחנת-משנה) הקבועה במערב יבנה או תוכנית העבודה של חברת החשמל להחלפת מערכות תפעוליות כמו שנאים, קווי מתח, קונטקטורים ועוד, או חיבור מוקד 106 למוקד חברת החשמל לטובת שליחת הודעות בזמן תקלה לתושבים – זאת לא תוכנית עבודה רצינית של עירייה.
יתרה מזאת, לא קיים בעירייה כל תחקיר על האירוע, לא עבודת מטה כיצד ניתן לשפר, לפתור או להימנע מהאירוע שרק ילך ויחמיר עם השנים, ובדגש על תחילת הבנייה במזרח יבנה".

זיהום האוויר
"יבנה יכולה וצריכה להיות מודל לעיר ירוקה ולא רק במיתוג ועל הנייר או בשם של שכונה. כמו בכל דבר, כשמתנהלים מכוח האינרציה ובלי תוכניות עבודה מסודרות התופעות הקשות רק יתגברו, אני מתכוון להגדיר את המטרד הזה כנושא מרכזי לטיפול מיידי, בדיוק כמו סיפור ייצוב אספקת החשמל בעיר. הנושא הזה חייב להיות, קודם כל בעיה של העירייה! לא יכול להיות שכל עוד גוב-ארי או מסינג היו בתפקיד הופנתה האש אליהם ולעירייה, ועם החלפת השלטון האש מופנית החוצה לראש עיריית אשדוד.

לכן מנהיגות אמיתית בעיניי צריכה לקחת אחריות ולהתמודד עם אתגרים, מטרדים ובעיות – ולא רק עם אירועי יום העצמאות, לגזור סרטים על פעילות ותכנון ששמקורו בניהול הקודם, או לעלות לבמה ולדבר בשבחם במופעים באמפי.
את הבעיה יש לפתור בתהליך משולב שכולל מחד יצירת כלים ויכולות לניטור ולטיפול באוויר המזוהם, גם ברמה העירונית וגם ברמה האישית, ביתית או ציבורית, ומאידך לצאת בראש מחנה ההתנגדות לתופעה ולהילחם עד כדי מימון משרד עו"ד שיעסוק כל יום, כל היום, בצווי סגירה מנהליים למפעלים המזהמים בסביבה שלנו.
יתרה מזאת, המאבק הזה – שהוא מאבק צודק של התושבים שמאורגן על-ידי קבוצת אנשים אקטיביסטים בתחום ומגיע להם את כל הקרדיט עליו – חייב להיות מאבק עירוני שמובל בשת"פ בין העירייה לתושבים – ולא רק מאבק תושבים".

המערכת הפניאומטית לפינוי אשפה – לא בכייה לדורות? זה לפחות מה שחושבים תושבי נאות- שמיר.
"צריך להגיד ביושר שבעניין הזה בחרנו להיות ראשונים ופורצי דרך והיה ברור מלכתחילה שזה יבוא עם חבלי לידה קשים מאוד. אני סבור שהמערכת לא צריכה להיות בכייה לדורות, בסה"כ היא מערכת שיכולה לייעל דרמטית את פינוי האשפה בשכונה ולחסוך לעירייה כסף רב. גם כאן, כמו בכל דבר, אין תכנון ותוכנית רצינית שמעמידה את המערכת הזו על הרגליים.

אני יכול להגיד שאחרי שנים רבות שהתגוררתי בשכונה הירוקה ועסקתי במערכת יום-יום בהיותי יו"ר עמותת השכונה הירוקה(רבין ושמיר) אשר איגדה למעלה מ100- בניינים בשכונה, יש לי גם את הפתרונות. זה מתחיל בהסברה מתמשכת לאוכלוסייה איך להשתמש – וזה דבר שהתחלנו בעבר ולצערי הופסק על-ידי מסינג ולא חזר עם כניסתו של רועי לתפקיד. ממשיך באלמנטים של התרעה שיש להתקין בכל הבניינים של השכונה (סנסורים פשוטים מאוד שבעלות אפסית ימנעו תקלות גדולות מאוד) וזה ממשיך בתוכנית של הקמת טרמינל נוסף שיאפשר להפוך את המערכת לטבעתית, מה שייתן אפשרות ליצור יכולת לטפל בתקלות מרחוק מבלי לסגור את כל הרחוב או חצי מהשכונה. שוב – תכנון ותוכנית עבודה שלא קיימת היום בעירייה".

מה הקו המוביל שלך בעניין פיתוח תחום החינוך – פעם יבנה הייתה שם-דבר וסמל לחינוך איכותי. ממצאי משרד החינוך מדוחות השנים האחרונות וממבחני המיצ"ב מעמידים אותה הרחק מאור הזרקורים אליו הורגלה העיר בעבר.

"מערכת החינוך צריכה להיות תמיד נושא ליבתי, אני יודע היטב שמערכת החינוך זה הנושא הכי לא מתגמל לנבחר ציבור כיוון שזו עבודה קשה ואת הפירות רואים רק אחרי שנים. הרבה יותר קל לשים עוד ספסל ועוד דשא או הצללה, אבל אני בא ערוך, נחוש ומוכן לעבודה הקשה הזאת, אני יודע היטב איך לעשות את זה ואני לא מתכוון להשאיר אף ילד מאחור.

כל שקל פנוי ויותר מזה, כל דקה פנויה שלי תלך לקידום מערכת החינוך. נחזיר את יבנה להיות סמל בתחום. ניצור יום לימודים ארוך, תוכניות חינוך למצוינות, נכניס כישורי חיים לתוך המערכת, נחבר את החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי ונביא לימודים גבוהים ואקדמיים לעיר. נחזיר את יבנה להיות מובילה על מפת החינוך הארצית!".

מה עמדתך בעניין הטיפול בחינוך המיוחד? בשנים האחרונות נודעו חריקות משמעותיות בניהול השוטף: חוסר במקומות לימוד, סירוב להעמדת הסעות למוסדות חינוך מחוץ לעיר, סירוב למימון לימודים במוסדות נדרשים מחוץ לעיר – מצד אחד העיר לא מעמידה פתרונות מספקים, ומצד שני מסרבת לאשר פתרונות חיצוניים.

"לפני השאלה המקצועית יש פה שאלה מוסרית וערכית. אין לנו זכות לעצום עיניים אל מול זעקת ההורים, הלבבות לא יכולים להישאר אטומים מול הזעקה האמיתית של ההורים, לכן כלל החינוך המיוחד חייב להעביר תהליך של שינוי מקצה לקצה. אין היגיון ואי אפשר להסכים לסיטואציה שבה לא נותנים מסגרות לחינוך המיוחד בעיר ומצד שני מסרבים לתת שירות ברמה הכי גבוהה כמו מימון לימודים או הסעות או תמיכה אישית בלימודים לילדי החינוך המיוחד. זה מצב שחייב להשתנות ומיד".

כיצד אתה רואה את התפתחות תנועות הנוער בעיר? 'הצופים' עושים חייל בערים וביישובים השכנים – ביבנה מדשדשים הרבה אחרי 'בני עקיבא'.

"אני לא משוכנע בקביעה כי תנועת הצופים בעיר מדשדשת. כאבא לילדה שהולכת לצופים אני מרגיש קצת אחרת.
בלי קשר תנועות הנוער הם בעיניי הלב הפועם של כל יישוב והפנים היפות שלנו כחברה. אלה ילדים וילדות שהם מלח הארץ. כראש העיר הבא אני מחוייב לטפח ולהעצים כל יוזמה וכל רעיון שמגיע מתנועות הנוער ומתכוון לעודד בכל דרך את העצמתם בעיר שלנו. מהגדלת התקציב בעבורם, דרך סיוע במימון השתתפות בפעילות של הילדים על מנת להגדיל את ההשתתפות בפעילות בתנועות הנוער, השתתפות במימון מחנות קיץ או מסעות לפולין ועד להקצאת מקומות להתפתחותם העתידית ולהגדלת קינים והשבטים שלהם".

האם לטעמך בכל פעם שמשרד הפנים מאשר העלאה בשיעור הארנונה – על עירייה שמסיימת כל שנה בחומש האחרון ביתרת זכות נאה בקופתה, לקפוץ על האישור כמוצאת שלל רב ולכפות את המיסוי הנוסף על התושבים?

"תושבי יבנה אינם פרה חולבת ואינם הארנק של העירייה, אחת הסיבות המרכזיות שהביאו אותי להתמודד לראשות העיר זו העובדה שיקר פה, יקר פה מאוד והארנונה היא ללא ספק מרכיב מרכזי בזה. אנחנו חייבים לעשות הכל על-מנת לייצר מנועי צמיחה יעילים ולא להגיע כל פעם לפתרון הקל והפשוט שהוא להיכנס לכיסם של התושבים".

כיצד אתה רואה את פיתוח תחום התרבות בעיר? מה התועלת בהיכל תרבות מצויין אם בשישי ושבת העיר שוממה כמו מדבר, ובכלל זה בני נוער צעירים שאין להם מה לעשות למעט לשחת את זמנם על הברזלים ברוגובין ובחניית ה-yellow?

"זו בהחלט סוגייה משמעותית, יש כל-כך הרבה דרכים לייצר פתרונות של תרבות לכל הגילאים ובאופן שוטף ובעלות מינימלית כמעט, שלפעמים זה מרגיש שפשוט אין מי שיניע את המערכת. אני מגיע עם הניסיון בהנעת מערכות גדולות ואת הניסיון הזה אני מביא עימי לתפקיד ראש העיר של יבנה, אני נחוש להצעיד את העיר לעידן של הישגים והצלחות וגם בתחום התרבות נצעיד את העיר מספר צעדים קדימה וניתן מענה תרבותי לכל השכבות באוכלוסייה ולכל הפלחים בה".

כיצד אתה רואה את המשך הסטטוס-קוו ביחסי חילונים-דתיים בעיר?

"שימור הסטטוס-קוו בעיר חשוב מאוד ואני תמיד האמנתי ב"חייה ותן לחיות", אני מאוד חושש שיש מי שמתכנן לשנות את הצביון של העיר לאחר הבחירות".

בעיר עומדת להיבנות אולפנה חדשה וישיבה מרכזית בקנה-מידה לאומי – יש ממה לחשוש בעניין התחרדותה של יבנה? חוזרים לימי הסנהדרין ורבן גמליאל?

"אני רוצה לציין – אני לא נגד חרדים ובוודאי שאני לא מסוג אנשי הציבור שנרתעים מכל מה ששיש בו סממנים של יהדות, אבל אני גם לא אאפשר שיבנה תהיה בית-שמש, לא יהיו בה גיטאות ויהיה בה מענה הולם לציבור החילוני בעיר. התמהיל המיוחד שיש ביבנה היום יישאר וישתפר".

מה עמדתך בסוגיית שימור תל-יבנה והמחלוקת על הקמת המחלף מעל התל?

"אני רואה חשיבות גדולה בהקמת מחלפים והוצאת יבנה מהפקקים, אבל גם שימור האתר הארכיאולוגי החשוב הזה שהוא נכנס אסטרטגי תיירותי ומורשתי לעיר שנושא עימו כל-כך הרבה היסטוריה זה בהחלט לא עניין של מה בכך. אני בהחלט מתכוון להפוך כל אבן ולנסות ולמצוא את החלופות שיאפשרו את שימור האתר.

אני חושב שקודם כל ולפני הכל צריך ליצור מצב נתון. לא יוקם שם מחלף ומשם להתחיל וליצור פתרונות למימוש מיידי, הגם שהם ישנו תוכניות שונות. בעיניי אין מושג כזה "אי-אפשר", יש מושג שנקרא "לא רוצים", או לא עושים מספיק על-מנת למצוא פתרונות".

עמותת "משפחה על ארבע" שעושה עבודת קודש למופת בשמירה ובהגנה על בעלי חיים ביבנה מתמוטטת וקורסת מזה שנים רבות. בבחירות האחרונות קיבלה הבטחות לשמיים וארץ מראש העיר המכהן – שלא קויימו, לטענת ראשי העמותה. תעזור להם ולבעלי החיים שהם מצילים ממוות בייסורים בהסגר?

"אכן העמותה עושה עבודת קודש והיא עבודה חשובה ומוערכת מאוד ואני עוקב אחרי הפעילות מקרוב, אני אעשה כל שביכולתי על-מנת לסייע להם. לא במילים – במעשים. בהחלט יש מקום לתמוך בפעילות שלהם. בהחלט יש מקום להקים פנסיון וכלבייה עירונית ולתת מענה לכלבים וחתולים עזובים או פצועים. בהחלט יש מקום לשלב את הידע של חברי העמותה בפעילות השוטפת של העירייה בכל הקשור להעצמת הטבע האורבני שאנחנו חיים בתוכו או סביבו".

כיצד אתה רואה את קידום מיזם יבנה-מזרח? ללא ספק אתגר עצום עבור ראש עיר שעומדת להכפיל את עצמה – על מִנעד המורכבויות האדירות בתשתיות, לצד מִנעד – או שמא נאמר "מצעד" האינטרסים, שכבר כיום מפתה גורמים עסקיים ללטוש עיניים לפוטנציאל העסקי העצום, בהיקף מיליארדים רבים.

"יבנה בעיניי משולה לאותו תלמיד שהמורה אומר לו בכל אסיפת הורים שיש לו פוטנציאל אך הוא לא מממש אותו. אני חושש שגם לקידום הפרויקט הזה אנחנו הולכים כאשר אנחנו לא באמת מממשים את הפוטנציאל האדיר שניתן להפיק מפרויקט כזה ולא באמת מבינים את גודל השעה.

את הפרויקט הזה חייב להוביל מנהיג שמבין את המורכבות הגדולה והוא יכול לפתור ליבנה בעיות רבות, לו רק נדע כבר עכשיו להשתמש בו לפתרון בעיות קיימות ולנצל את תכנונו ומשאביו באופן נכון. הפרויקט הוא פרויקט אסטרטגי ברמת מדינת ישראל. אין עוד פרויקט בינוי בסדרי גודל כאלה במרכז הארץ באזור ביקוש. לכן יש לנצלו לטובת מינוף העיר בהווה ובעתיד".

בשכונות הוותיקות שולטת עזובה והזנחה – וכל המהלכים המינוריים שעושה העירייה בשנה האחרונה ומפרסמת בקול תרועה – הם בבחינת לעג לרש. לכלוך, גינון מינימלי ובלתי-מספק, תשתיות רעועות, דרכי תעבורה צרות ומשובשות, ועוד. מה עושים?

"לצערי אני מסכים מאוד, ואני מודיע כאן – זה לא רק עניין של משאבים, זה עניין של השקעה. אני מתכוון באופן אישי ללוות את התהליכים מקרוב ולהקים מינהלת שכל כולה תטפל בשכונות הוותיקות של העיר. להנהיג מספר סיורים שבועיים בשכונות הוותיקות, כל פעם ברחוב או בשכונה אחרת יחד עם כל אנשי המקצוע, על-מנת לקצר תהליכים לטיפול בנושאים שונים. יתרה מזאת: אני מתכוון להחזיר את פרויקט שיקום שכונות ולהוביל השקעות רבות לטיפול בהזנחה שנוצרה לאורך השנים שם".

מה עמדתך בנושא המערכה הניטשת בעיר בעניין פארק המים? לא מגיע פארק משובח ואיכותי לכל התושבים משלמי המיסים? התענוג הזה צריך להיות נחלתם של יחידי סגולה ובעלי ארנק תפוח בלבד?

"כפי שכבר ציינתי, אחת הסיבות שבגינן בחרתי להתמודד היא סוגיית יוקר המחיה בעיר, אני לא מתכוון לעמוד מנגד כשהמחירים של השירותים לא שווים לכל נפש. אני מתכוון לייצר משאבים דרך מנועי צמיחה, להקים קרן לגיוס כספים לעיר ולדאוג שהשאלות האלה לא יעלו יותר.

בסוגיית פארק המים הקיים ראשית חשוב לי לציין שאני או משפחתי לא בעלי מניה בפארק. ולכן גישתי היא שצריך להפריד בין כמה דברים. ראשית לא הגיוני שבשנת 2023 רק לחלק מתושבי העיר יש פארק מים ליהנות ממנו. לכן צריך לפעול ומיד להקמת פארק מים נוסף ולטפל ולתת מענה גם בבריכה העירונית, לשדרגן ולהתאים אותם ל2023.
שנית לא פותרים בעיה אחת ביצירת בעיה אחרת. לא יכולים לפגוע באוכלוסייה מסויימת בעיר על-מנת לתת מענה לאוכלוסייה אחרת ולא שופכים את התינוק עם המים – תרתי משמע במקרה הזה.

אני חושב שבשת"פ בין הצדדים ודיאלוג פתוח בחסות העירייה ניתן לגשר על הפערים שנוצרו ולדאוג לתושבי העיר בצורה מקסימאלית בין אם הם בעלי מניה ובין שאינם, תוך מתן מענה זמני או קבוע לתושבי העיר".

מאזן ההגירה החיובית והשלילית השתנה בשנתיים האחרונות לרעה. איך מביאים לכאן תושבים חדשים ואיכותיים?

"יבנה יכולה וחייבת להיות מוקד משיכה לאוכלוסיות הכי טובות שיש. נשפר את השירות לתושב, נהפוך את מערכת החינוך למודל למצויינות, נוריד את יוקר המחיה, ניצור כאן אקוסיסטם שימשוך חברות להקים כאן את המרכזים שלהם וכתוצאה מכך האוכלוסיות הכי טובות יגיעו לכאן".

עכשיו קצת עתידנות: כיצד תיראה יבנה בשנת 2050?

"יבנה תהיה עיר חכמה, מובילה וייחודית בתחומי הטכנולוגיה, החינוך, ייצור החשמל, המחזור, הספורט והתרבות, שמקדמת מצויינות של קהילות ותושבים ותושבי העיר הוותיקים והחדשים יחזרו להתגאות בה להגיד שהם יבנאים!"

וקצת פוליטיקה, בכל-זאת בחירות: אתה סבור שתוכל להציג רשימה שתתורגם לכדי קואליציה חזקה ופעילה? תושיט יד לשלום לאופוזיציה שתורכב ממתנגדים חריפים ולעומתיים?

"אני מסתובב סביב הפוליטיקה המקומית והארצית כבר שנים רבות מאוד, את הידע הזה ממועצת העיר, מהכנסת ומהממשלה אני מביא איתי לשולחן ובזכותו אדע לבנות קואליציה חזקה ויציבה ולהכיל ואף ללמוד מהביקורת של האופוזיציה שעושה את תפקידה".

האם אתה מאמין באמת ובתמים שאפשר לכבוש את העיר?

"חד-משמעית כן! כולם יודעים כבר מי אני ובמה אני עוסק ביום-יום שלי. לא הייתי מוותר על זה ונכנס למערכה אם לא הייתי משוכנע שהסיכויים שלי לנצח מצויינים".

כיצד עומד להיראות הקמפיין שלך?

"נדבר על הבעיות שיש בעיר וייתן להן מענה אמיתי בטווח המיידי והארוך. לצד שימור הדברים הטובים שיש בעיר ובעיקר שימור האוכלוסייה הטובה בעיר".

תדבר לקהלים השונים עד קיצוניות המרכיבים את העיר?

"אדבר לכל הקהלים. כל תושב חייב לקבל מענה, לא משנה מה גילי, מוצאו, עמדותיו האישיות או צרכיו".

האם תציג בקרוב רשימה?

"בהחלט והיא תהיה מגוונת וייחודית. רשימה של אנשי עשייה שפעלו ופועלים בעיר ולמען העיר ותושביה שנים רבות, שיש בה נציגות של אנשים שנולדו וגדלו בשכונות השונות בעיר וחלקם גרים היום בשכונות אחרות. עקרון אחד שכבר הודעתי עליו – יהיו ברשימה 50% נשים, וכאן אני מודיע לראשונה: הן לא יהיו במקומות שמקשטים את הרשימה, הן יהיו במקומות הכי ריאליים שאפשר, ערך השוויון הוא ערך חשוב מאוד עבורי".

החיים משתנים טוטאלית בתפקיד כֹּה חשוב ומרכזי כראש-עיר – מה אומרת המשפחה?

"זכיתי במשפחה מפרגנת ועוטפת שמאפשרת לי את כל התנאים להתמודדות. בטוח שזה לא תמיד קל, אבל מרגע שקיבלתי את ההחלטה גם קיבלתי איתה את כל התמיכה".

בסיכום: למה אתה ולא רועי?

"רועי הוא אדם חיובי, אבל אני משוכנע שיש לי את היכולת להצעיד את יבנה לעבר האתגרים המורכבים שעומדים בפניה בצורה הטובה ביותר ב5-15 השנים הקרובות".

ולמה אתה ולא אלי מזוז?

"אני מקווה ומאמין שאלי מזוז ואני נוכל יחד למצוא דרך להוביל יחד את העיר יבנה. אני משוכנע שכאדם אחראי אלי יבין בקרוב מה הוא הדבר הנכון לעשות לטובת עיר שאנחנו שנינו כל כך אוהבים".

טוב, נראה לי שבהחלט דיברנו על כל מה שחשוב בינתיים. כדאי שנשאיר קצת שאלות גם לגיליון ראש השנה. לטעמי סיסמת הבחירות שלך אכן אומרת הכל, ואני מאחל לך הצלחה רבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן