מודעות בחירות, יועצי תקשורת, מנהלי קמפיינים, ביצוע סקרים ופרסומים בעיתון — מסע בחירות הוא עסק לא זול, והמועמדים לראשות העיר יבנה הוציאו כבר לא מעט כספים.
יש להניח כי רבים בעיר שואלים, ובצדק, מי מממן את זה? ובעיקר – האם אינטרסים זרים של בעלי עניין מקומי מממנים את הקמפיינים?
לכן, חיים מסינג – ממלא-מקום ראש העיר המתמודד על ראשות העיר, החליט להנהיג נורמה חדשה במסגרתה המועמדים מפרסמים לציבור את התרומות לפני הבחירות, ולא מסתפקים בגילוי התרומות (אמנם על-פי חוק) רק לאחריהן.
״שקיפות היא ערך חשוב מאין כמותו בחיזוק אמון הציבור, והיא מקבלת משנה תוקף כשמדובר במהלך יקר כמו קמפיין לראשות העיר", אומר הערב מסינג, ומוסיף: "לתושבות ולתושבים שלנו מגיע לדעת מי עומד מאחורי המועמדים ומי מממן אותם לפני הבחירות – לא אחריהן.
אני קיבלתי החלטה לממן את הקמפיין כולו בעצמי, ואני מפרסם כאן את כל התרומות הספורות שקיבלתי, כדי שתראו את הדברים בעצמכם.
אני קורא לכל המועמדים האחרים לעשות את אותו הדבר – הראו לציבור מי מממן את הקמפיין שלכם, וככל שיש בעלי עניין הקשורים בעיר שעושים זאת – טוב שיראו כולם.
ואני גם מזכיר: התרומות תפורסמנה ממילא לאחר הבחירות, כך שאין מקום לשקר.
הצטרפו אליי למהלך שיבטיח שתדעו כולכם מי עומד מאחורי מי, מי חייב למי ועד כמה.
רשימת התרומות שהתקבלו בעבור קמפיין הבחירות שלי:
דיתה ויהודה ברוניצקי – 5,000 ש״ח
דויה גוב ארי – 5,000 ש״ח
שאול מור – 4,800 ש״ח
ארז אורי – 1,000 ש״ח
אליהו סופרסקי – 1,000 ש״ח
יתרת כספי הקמפיין ממומנים
מכספי האישי בלבד".