חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וגם: שביתה מחר במשפחתונים בפיקוח משרד הכלכלה

המדינה מסרבת להעלאות שכר [] "13 שנה שכרן של המטפלות לא עלה, ובזמן הזה יוקר המחייה הפך לקשה מנשוא" [] כ-20 אלף פעוטות יישארו מחר בבית

בעלות המשפחתונים המפוקחים בישראל, בהם לומדים כ-20 אלף פעוטות, הודיעו כי ישביתו מחר את פתיחת שנת הלימודים.

זאת, משום שהמדינה אינה מאפשרת להעלות את שכרן. מדובר בקבוצה של כ-4,000 נשים שמפעילות בבתיהן משפחתון שיש בו עד חמישה פעוטות בגילי שלושה חודשים עד שלוש שנים

בניגוד למשפחתון פרטי, מדובר במשפחתון הנמצא בפיקוח משרד הכלכלה, מפוקח ואף מסובסד על-ידו,  כלומר המדינה היא שקובעת את התעריף שמשלמים ההורים.

השביתה של איגוד בעלות המשפחתונים יחד עם ארגון 'כוח לעובדים' מוגדרת כשביתת אזהרה. באיגוד הודיעו כי אם לא יחול שינוי, יתקיימו ימי השבתה נוספים.

עוד מוחות בעלות המשפחתונים על כך שהעלאת התעריף שהובטחה תיתן לכל מטפלת תוספת של 60 שקלים בלבד בממוצע בחודש מכל הורה – וזאת, על אף שהוצאותיהן גדלו: "מדובר בלעג לרש. 13 שנה שכרן של המטפלות לא עלה, ובזמן הזה יוקר המחייה הפך לקשה מנשוא. עכשיו שרת הכלכלה ושר האוצר מסמנים סופית כי תם עידן המשפחתונים המפוקחים. כל מטפלת תעדיף לפתוח משפחתון פרטי ולא מפוקח, במקום לשלם מכיסה על הפעלת משפחתון מפוקח".

בשל תנאי העסקתן, עתר האיגוד לבג"ץ. בתגובה, המדינה התחייבה לכנס את ועדת המחירים (ועדה מקצועית בין-משרדית לאוצר ולכלכלה) שהמליצה על העלאת התעריף למשפחתונים עוד בשנת הלימודים הקרובה בכ-550 שקלים לחודש. עם זאת, שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה ברביבאי החליטו להפחית את ההעלאה בכ-20%.

 

אילוסטרציה: ארכיון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן