חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת תחילת שנת הלימודים: נמשך משבר משלחות הנוער לפולין

משלחות הנוער יוקפאו עד לסוף השנה, לאחר שמשרדי החינוך והחוץ הודיעו כי השיחות שהתקיימו בוורשה לא צלחו, והמחלוקות על אופי התכנים וסידורי האבטחה נותרו על כנן [] בפולין טוענים כי העבירו הצעה חדשה לישראל כדי לחדש באופן מיידי את המסעות למדינה במנגנון אבטחה ניסיוני - ולא קיבלו תגובה

משרדי החינוך והחוץ הישראלים הודיעו כי השיחות שהתקיימו בוורשה בחודשים האחרונים בעניין משלחות הנוער לפולין בוורשה לא צלחו, והמחלוקות על אופי התכנים וסידורי האבטחה נותרו על כנם.

המסעות חודשו מוקדם יותר השנה לאחר שנתיים בהן לא התקיימו בעקבות מגיפת הקורונה, ובוטלו לקראת חודשי הקיץ בעקבות הדרישות של פולין.

מההודעה המשותפת לשני המשרדים עולה כי המשלחת הישראלית שניהלה שיחות עם הצד הפולני בוורשה לא הצליחה להביא לפתרון הוויכוח על התכנים ואבטחת המשלחות.

לצד נושא אבטחת המשלחות, התעורר נסוב הוויכוח מול פולין סביב רצונה לשנות את התהליך שעוברים התלמידים במסעות, בין היתר ביחס לחלקם במלחמת העולם בשנייה, למערכי ההדרכה, לביקור באתרים מסויימים ולגבי הדרך שבה מציגים את חלקה של רוסיה בניצחון על גרמניה.

בישראל סברו שהגיעו קרוב לפשרה, אך הדרישות צפו מחדש בשיחות על רצונה של פולין לשנות את אבטחת המסעות, כשבפולין עומדים על כך שלא יאשרו באופן גורף לאנשי שב"כ המאבטחים את התלמידים לשאת נשק בשטח המדינה.

עד-כה נרשמו כ-7,000 תלמידים למסעות בחודשי הקיץ, לפני ביטולם.

בתקשורת פורסם כי רשויות פולין טוענות כי האבטחה צריכה להיות כמו למבקרים מכל מדינה אחרת, וכן כי דרשו להוסיף תכנים חשובים למשלחות בני הנוער – כמו מפגשים עם בני-נוער פולניים – ולא להסיר תכנים. באשר למנגנון האבטחה ציינו כי הם מוכנים למנגנון "ניסיוני" – אולם הדגישו כי לא קיבלו תגובה להצעתם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן