עד חצי המלכות

קבוצת הנוער של 'אליצור יבנה' סיימה את העונה בחצי-גמר הפלייאוף, אחרי הפסד 2-0 ל'גלבוע מעיינות'

העונה החולפת של קבוצת הנוער 'אליצור יבנה' היתה יוצאת-דופן עבור השחקנים של שלומי כהן ועוזרו איתן באקבה.

הקבוצה עשתה היסטוריה עם העפלה לחצי-גמר אליפות המדינה לנוער לאחר ניצחון כפול על 'מכבי ת"א'. בשלב הבא חיכתה לה 'גלבוע מעיינות' שגברה עליה 2-0 ובכך סיימה את העונה של יבנה הצנועה.

מהצד השני, אחרי 5 שנים, הנוער של 'גלבוע' העפיל לגמר אליפות המדינה לנוער אחרי ניצחון בסדרת חצי הגמר במשחק מספר 2 ביבנה 70:64. אין ספק כי זהו הישג עצום לחבורה באדום שמעפילה לגמר שלישי השנה אחרי ליגת העל לתלמידים וגביע המדינה לנוער. אגב, זאת הפעם השלישית בתולדות המועדון שקבוצת נוער-על שלו מעפילה לגמר אליפות המדינה לנוער – בגמר פגשה הקבוצה את 'הפועל ת"א' לסדרת הטוב משלוש, כשיתרון הביתיות היה של הקבוצה מתל-אביב.

שחקן 'אליצור יבנה', איתי עיני, סיכם את העונה: "חוויה חד-פעמית וכזאת שלא תחזור על עצמה. אם היו אומרים בתחילת העונה שנגיע לאן שהגענו אני חושב שאף-אחד לא היה מאמין, כנראה חוץ מאיתנו. אני חושב שמה שאפיין את הקבוצה המיוחדת הזאת ומה שנתן לנו לשבור כל-כך הרבה שיאים העונה ולהגיע להיות אחת מארבע הקבוצות הטובות בארץ, זה החיבור המדהים שנוצר בין כולנו".
עוד אמר: "מתחילת העונה ועד לסופה, גם כשהלך יותר וגם כשהלך פחות, גם כשהפסדנו וגם כשניצחנו – נשארנו ביחד, ולא כסיסמא. ידענו לדבר על הדברים, למדנו לאהוב אחד את השני ולהיות ביחד גם בטוב וגם ברע, כי ככה זה במשפחה. הצלחנו להסתכל אחד לשני בעיניים במשך כל אימון ומשחק ולדעת שלא משנה מי עומד מולנו אנחנו הולכים לעשות את זה, תמיד האמנו. חווינו לא מעט משברים לצד רגעים מרגשים שנזכור לעוד הרבה זמן, והחברויות שנוצרו הן כאלו שיישארו לכל החיים".

עיני הוסיף: "זו הייתה עונה מטורפת וחלומית. מעבר להישגים, הערכים שקיבלנו מהשנה הזאת ומהכדורסל הם כאלה שילוו אותנו לכל מקום שנלך בחיים והקשרים והדברים שניקח איתנו מכל המסע המטורף הזה שווים הכל. תודה מיוחדת לכל הצוות המקצועי שנתן מעטפת הכי מקצועית שיש והרגשה של בית ומשפחה גם על המגרש וגם מחוצה לו. תודה לקהל המדהים שתמך בנו והיה שותף מלא במסע המדהים הזה. תודה על הזכות להיות שחקן ב'אליצור יבנה', מאחל לכולם הצלחה בהמשך הדרך".

המאמן שלומי כהן אשר הוביל את קבוצתו לעונה היסטורית עם העפלה לחצי-גמר אליפות המדינה זכה בתואר האישי 'מאמן העונה'. כזכור, הקבוצה השיגה ניצחונות על הקבוצות הטובות בארץ, ביניהן 'מכבי ת"א' בסדרת רבע הגמר (0:2 ליבנה).

כהן, אשר, כאמור נבחר על-ידי מאמני ליגת העל לנוער לתואר 'מאמן העונה', אמר השבוע: "אין לי איך לתאר את הפרגון הענק שאני מקבל מכולם, תודה ענקית על הפרגון, זה בכלל לא מובן מאליו, שנים של עשייה, השקעה עם הרבה אתגרים בדרך".

מתי הבנת שיש לך סגל חזק?
"אני חושב שהבנו שיש לנו משהו מיוחד בסגל של הקבוצה כבר במשחקי האימון של טרום העונה. הבנו שיש תלכיד מיוחד, חומר אנושי מאוד איכותי, וזה בא לידי ביטוי בהמון פרגון. סיימנו את משחקי האימון נגד קבוצות ברמה הכי גבוהה ללא הפסד, ולאט-לאט התחלנו להאמין שיש לנו סגל מאוד טוב ואנחנו מסוגלים לנצח כל קבוצה".

איך שמרת על גיבוש חדר ההלבשה?
"אחד הדברים שחשובים לי הוא חדר הלבשה בריא ואני שם על זה דגש לאורך כל העונה. כל שנה מגיעים חבר'ה איכותיים ליבנה, אבל העונה היה משהו יוצא-דופן. החיבור, החברות שנוצרה מחוץ למגרש – דבר שהיה מאוד מרגש לראות מהצד וראוי להערצה".

מה הלאה?
"יש לי מוטו: המשכיות, צניעות – ותמיד ביחד. אני חושב שזה גם מה שהוביל אותנו לסדרות בצורה הטובה ביותר. הגענו מאוד חזקים ומחוברים מנטלית ופיזית וזה הוכיח את עצמו בניצחונות נגד כפר-סבא ונגד 'מכבי ת"א', וגם בשני משחקים ברמה גבוהה מול 'הפועל גלבוע"'.

מה תיקח אתך מהעונה שחלפה?
"אנחנו אחרי עונה מדהימה, אך בדרך תמיד אזכור לחבק גם את הרגעים הקשים, אין לי ספק שהם בנו אותנו ואותי. אני מודה על הדרך העצומה שעברתי ברמה האישית וכחלק ממשפחת 'אליצור יבנה' שהפכה להיות לי לבית. שנמשיך בעשייה ובסיפוק. תודה רבה לכולם".

ולסיכום ביקש להודות: "תודה מיוחדת להנהלת 'אליצור יבנה' – שאול דוד, אבי אוחיון וצחי בוטביקה, תודה לצוות המדהים שלי איתן בקבה, אלי ניסן, אסף סגל וגל טהורי".

בתמונות – שלומי כהן עם צחי בוטביקה וים שפריר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקודם
הבא
דילוג לתוכן