חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכות חדשות בסדנה לאמנות יבנה

בתערוכה "ואור על פני תהום" של האמן הרב-תחומי שי אלכסנדרוני, מוצג גם מבט מעורר מחשבה עמוקה לגבי והפסדם של שני צדדים במלחמה: "בקרב הזה ובמלחמות ככלל אין מנצחים - כולם מפסידים"

במוצ"ש 5.3.22 בשעה 19.30, תיפתחנה ב'סדנה לאמנות' בשד' דואני 25 ביבנה שתי תערוכות, אשר יינעלו ב-6.4.22.

"שטה לשום מקום" – באוצרות רעיה קידר:

הרעיון לתערוכה נולד על רקע הקשיים בהרגעת הרוחות הסוערות שנחוו בשנים 2020-2021 – חוסר שקט חברתי, ארבע מערכות בחירות ללא הכרעה חד-משמעית, וקשיים בהרכבת הממשלה. כל אלה נתנו לרבים הרגשה של מדינה במשבר, כאוס, תהום וחושך, אין מוצא ושום דבר. תחושת אובדן הדרך המשותפת הייתה המשמעותית מכולן.

האמנים המשתתפים בתערוכה התייחסו למושג: "שום מקום" – ונגעו באמצעותו במרחבי אי הוודאות של החיים הפרטיים והחברתיים. שמאי גיבש פיסל בחימר גוף מעוגל, עליו קבע סירת מפרש קטנה הנאבקת לא ליפול ממנו לים. מיכל ביבר הביאה אל בד הציור שלה פליטים הנדחסים לתוך סירה צרה מלהכיל אותם. ריקי פוך רשמה עוגנים בחוטי מתכת שונים ועזרה להחזיר את התקווה לחיינו.

האמנים המשתתפים: איבון הלמריך, איה חוברס, אלינור רותם, ג'וזיאן ונונו, דבורה מורג, דובי קדמון, דורון פולק, דורון פורמן, דליה ברקי, דליה זרחיה, זאב קרישר, חווה גילון, טלי בלומנאו, יונת חמיידס, ליאור הרשקוביץ, מיכל ביבר, משה וולך, נבויה ימגוצ'י, עודד בן-חפ"ר, עזגד יבשם, רות ברקאי, ריקי פוך, שיאל יהלום-נירן, שמאי גיבש, שרי מנולה-שטמפלר, תמר לדרברג.

"ואור על פני תהום", של האמן הרב-תחומי שי אלכסנדרוני באוצרות חניתה אליצור. התערוכה משלבת שתי תשוקות של אלכסנדרוני: האחת – עיסוק בתהליכי החלדה במובן הממשי ובמובן השאול, והשנייה – שירה וספרות ושאיבת השראה מהן לעבודותיו.

אלכסנדרוני משתמש בטכניקות עבודה שונות (ציור, תלת-מימד ועבודת וידאו) אשר כולן סובבות סביב תהליכי החלדה, בעוד שנושא התערוכה שואב השראה משיר פרי עטו של הסופר גינתר גראס: "הקרב הימי" (השיר מופיע גם כעבודה בתערוכה). לתערוכה מכנה משותף טכני (תהליכי החלדה) ומכנה משותף תמטי-השראתי, השלובים זה בזה. שילוב ההשראה התמטית עם העיסוק בחלודה בחומרים שונים, מוליד תערוכה ייחודית ומרתקת.

החלודה יוצרת צורות ודימויים, כתמים וקווים, תמונות מופשטות או ריאליסטיות, אך גם נושאת בחובה משמעות נלווית, סאב-טקסטואלית, הנובעת מפעולתה ההרסנית, אך הטבעית. החלודה מהווה תשתית לעיסוק של אלכסנדרוני בשירו הקצר של גינתר גראס "הקרב הימי", המתאר, לכאורה, קרב בין שתי ציוויליזציות או לחילופין בין המודרנה לבין המסורת, בין העולם החדש לבין העולם הישן. הקרב הוא הדדי, בו-זמני, ושני הצדדים מפסידים בו. בקרב הזה ובמלחמות ככלל אין מנצחים – כולם מפסידים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן