בשל המצב הביטחוני ובהמשך לפניית תושבים אשר ברצונם להקים ממ"ד, הנחה ראש העיר צבי גוב-ארי את אגף ההנדסה, לטפל באופן מידי בבקשות להיתר בניה לתוספת מיגון דירתי בלבד, וזאת על מנת לעודד תושבים להגיש בקשה להיתר ובכך לספק לבני ביתם הגנה מפני איום הטילים.
בעירייה מזמינים את התושבים להגיש בקשה להיתר בניה לממ"ד.
שלב א'- הגשת בקשה לתיק מידע להיתר- ע"י אדריכל/הנדסאי רשום
יש להגיש בקשה מקוונת לתיק מידע להיתר עבור הקמת ממ"ד בבית מגורים (בית פרטי ודירת גן), הבקשה תכלול:
1. מפת מדידה מצבית עדכנית, חתומה ע"י מודד תקפה לשנה האחרונה.
2. צילומים של הבית.
3. קבלה עבור תשלום תיק מידע (194 ₪).
המידע יימסר באופן מידי ולא יאוחר מ-30 ימי עבודה לעורך הבקשה ודרך מערכת רישוי זמין.
** לידיעתכם- תיק מידע תקף לשנתיים.
שלב ב'- הגשת בקשה להיתר בניה
לאחר קבלת תיק המידע יש להגיש בקשה מקוונת בהליך רישוי מקוצר במערכת רישוי זמין לרבות האישורים שנדרשו מתיק המידע.
תנאי הסף לפתיחת הבקשה יצוינו בתיק המידע.
בדיקת תנאי הסף תבוצע עד 10 ימי עבודה מיום פתיחת הבקשה להיתר במערכת "רישוי זמין".
ההחלטה תימסר עד 25 ימי עבודה מיום עמידה בתנאי הסף להגשה.
בהחלטתה תתייחס הוועדה להקמת הממ"ד בלבד ולא ליתר הבנוי הקיים במקרקעין. למען הסר ספק, אין לראות באישור הבקשה לממ"ד כהסדרה ו/או הכשרת חריגות בנייה אם קיימות במקרקעין. בקשה להיתר במסגרת הליך רישוי מקוצר פטורה מאישור מנהל מקרקעי ישראל ותשלום דמי היתר למנהל. ניתן להגיש בקשה לממ"ד חיצוני הצמוד למבנה או עצמאי לחלוטין. מרחב מוגן זה יכול להיות מבנה יביל או להיבנות בשטח, הכל בהתאם למפרט הנדסי מיוחד לבניית מרחב מוגן.
חשוב לציין כי לא ניתן להגיש בקשה להקמת ממ"ד במבנים הנכללים בתכנית פינוי-בינוי, מבנים המיועדים להריסה או במבנים בהם נקבע כי לא תותר בנייה חדשה למעט חיזוק מבנים וללא תוספת בנייה (סעיף 77-78 לחוק התכנון והבנייה).
*לפרטים נוספים ניתן לפנות למשרדי הוועדה המקומית לתכנון ובניה, טלפון 08-9433380/1,
דואר אלקטרוני hilau@yavne.muni.il*