תלמידי החינוך המיוחד חוזרים ללימודים באופן מדורג

עיריית יבנה פתחה הבוקר (ג') את בית הספר "אופקים" לחינוך מיוחד ו-12 גנים של החינוך המיוחד. מחר ישובו לספסל הלימודים, באופן מדורג, מצומצם ומבוקר, תלמידי החינוך המיוחד בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, כפי שנקבע במתווה החזרה.

בפגישה שנערכה בתחילת השבוע הנחה ראש העיר, צבי גוב-ארי את אגף החינוך לעשות כל הדרוש על-מנת להבטיח כי התלמידים יקיימו סדר יום שיהווה בעבורם ובעבור בני משפחותיהם שגרה חדשה, תוך שמירה על בריאותם, הקפדה על ההתנהלות וצמצום האפשרות להידבקות. הצוותים החינוכיים נערכו ביומיים האחרונים לקראת פתיחתם של מוסדות החינוך, ובכלל זה בוצעו פעולות ניקיון בכל מוסד.

עפ"י התכנית שגובשה בעירייה בשיתוף האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, החל מהבוקר (ג', 21.4) מתקיימים הלימודים בבית הספר אופקים לחינוך מיוחד וב-12 גני חינוך מיוחד.

מחר (ד', 22.4) ישובו ללימודים תלמידים הלומדים בכיתות החינוך המיוחד בבתי ספר יסודיים רגילים ובהדרגה ישובו ללימודים גם תלמידים המוגדרים עם לקויות מורכבות הלומדים בכיתות הרגילות (תלמידים עם סייעת אישית). הלימודים יתקיימו במרכזי למידה שיפתחו בבית ספר היסודיים ''מעיין'' ובבית הספר "פרדס צפוני". תלמידי כיתות החינוך המיוחד בחטיבות הביניים בעיר ילמדו החל ממחר (ד') בקרית החינוך ע"ש גינסבורג.    

[pic_7478]

חשוב לציין כי בכל מקרה הבאת התלמיד אל המוסד החינוכי נתונה לבחירת ההורה ובאחריותו. מפגשי הלמידה והטיפול יתקיימו בימים שיותאמו מראש לכל תלמיד ותיתכן גם מתכונת של למידה במשמרות. הלמידה תתקיים בקבוצות של עד 2-3 תלמידים במרחב הגן/הכיתה, תוך הקפדה על שני אנשי צוות קבועים שייפגשו עם התלמידים. לכל תלמיד שיגיע למוסד החינוכי מתוכננת מערכת אישית עד 3 פעמים בשבוע בתיאום עם ההורים. משך כל מפגש יהיה בין שעתיים עד שלוש שעות, כשלכל תלמיד תגובש גם תכנית למידה מרחוק. בכל מוסד חינוכי תוכנן מערך הפסקות לכל כיתה במרחב ובזמן נפרד ולא תתקיים הפסקה משותפת לכלל התלמידים. התנועה במרחבים המשותפים תהיה בכפוף להנחיות משרד הבריאות, תוך שמירה על חבישת מסיכות שתעשה בהתאם לצרכים של כל אוכלוסייה, שמירה על ריחוק פיזי של 2 מ' ככל האפשר, מספר הנוכחים והקפדה על כללי ההיגיינה. באחריות ההורה לוודא כי התלמיד מגיע עם מסכה למוסד החינוכי.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן