מסיבת מרובעים

במסגרת לימודי גאומטריה בשכבת ה' בבית ספר "פרדס צפוני" ביבנה בניהולה של מירה צדוק, סיכמו התלמידים את תהליך הלמידה בנושא תכונות המרובעים ויחסי ההכלה

המורות למתמטיקה בשכבה ה', סופי סול ורונית סימן-טוב, הובילו את יום השיא באמצעות משחקים בתחנות שונות כאשר על הכנת המשחקים והפעלת התחנות היו אמונים תלמידי השכבה. 

אחד הנושאים הטומנים בחובם לא מעט קשיים בגיאומטריה בבית הספר היסודי הוא יחסי הכלה בין המרובעים. על פי תיאורית ואן-הילה, מיונים מסוג זה דורשים רמת חשיבה גיאומטרית גבוהה. "מכאן נולד הרעיון לבסס את הוראת הנושא באמצעות עבודה קבוצתית כחלק מתהליך הלמידה בנושא שארך כחודש ימים התבקשו התלמידים ליצור משחק, סיפרו השבוע סופי ורונית. "התלמידים חקרו והעמיקו בתכונות המרובעים וביחסי ההכלה, התנסו בעבודת צוות, שיתוף פעולה ואחריות כלפי המשימה והסובבים". 

מועד ההגשה הראשון כלל פגישה אישית עם המורה בה הציגו את הטיוטה, הלבטים והקשיים שעלו במהלך העבודה, דנו בדילמות מתמטיות בהן נתקלו ובתיווך המורה ביקרו את עבודתם התאורטית והחליטו כיצד לשפר ולייעל את המשחק על מנת לבנות את התוצר הסופי. ההגשה השנייה כללה את התוצר הסופי – משחק מאפשר למידה בדרך עקיפה שאינה מבוססת על למידה פורמאלית המתמקדת בהישגים בלבד ויוצר מרחב בטוח להתנסות, לתרגל וליצור תוך מכוונות ומוטיבציה למשחק. התלמידים סיפרו כי המשימה תרמה לתחושת המסוגלות שלהם והטמעת הנושא בצורה המיטבית. 

בהחלטה משותפת עם המורה החליטו להעביר את התוצרים לתלמידי שכבת ד' על מנת שלמידת הנושא בשנה הבאה תהיה חוויתית, מעשירה ומהנה גם עבורם. וכמובן, אין מסיבת מרובעים אמיתית בלי עוגות טעימות ומרבועות שהכינו ההורים ונתרמו גם הם למשימה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן