בית הספר בן-גוריון למוסיקה עלה לגמר הארצי של תחרות אליפות המתמטיקה ונבחר לעלות לגמר המרגש והגדול יחד עם עוד בתי ספר מרחבי הארץ כולה, מכלל המחוזות והמגזרים. "רוח החדווה האמיתית, התרוממות הרוח, התחושה העל-האנושית, שהנה אבן הפינה של המופת, ניתן למוצאה במתמטיקה בדיוק כְּבשיר" (ברטרנד ראסל)
תחרות המתמטיקה לבתי הספר היסודיים נערכת בסביבת "עשר אצבעות" ומבוססת על משחקים שונים, ההולמים את תוכנית הלימודים בחשבון ובגיאומטריה. הנושאים נבחרים על ידי הפיקוח על הוראת המתמטיקה לבתי ספר יסודיים. אין סדר כרונולוגי מחייב למשחקים. סביבת הלמידה משחקית, אינטואיטיבית ומאפשרת לתלמידים להתקדם בקצב אישי. התלמידים יכולים לעבור בחופשיות בין המשחקים. המשחקים מניחים יסודות להבנה עמוקה של החומר המתמטי שנלמד בבית הספר, ומאפשרים לתלמידים לגלות בעצמם חוקים מתמטיים באמצעות משחקים. שיטת הגילוי העצמי מפתחת סקרנות, יצירתיות, ובטחון עצמי. וכמו בכל משחק, מותר להכשל, לנסות שוב, ולשחק עד שמצליחים!
בשנת הלימודים תשע"ז 2017, השיק משרד החינוך את תחרות משחקי המתמטיקה במסגרת אליפות הסייבר הישראלית כתחרות בין בתי הספר. כל תלמידי בתי הספר שנרשמו לתחרות, קבלו גישה לסביבת התחרות, בהתאם לשכבת הגיל תרגלו והתקדמו בלימודי המתמטיקה המותאמים לכיתתם, באופן עצמאי.
בתחילת מאי 2020 נפתחה אליפות המתמטיקה הארצית לשנת 2020. כבר בשבוע הראשון לפעילות הצטרפו מעל 65,000 תלמידים לפעילות.
היקף המשתתפים לא הרתיע את תלמידי בית הספר בן-גוריון למוסיקה, שזימנו לעצמם כבר מההתחלה יעד הגעה לגמר הארצי!
הנושאים נבחרו השנה באופן ממוקד על ידי הפיקוח על הוראת המתמטיקה ביסודי תוך התאמה לנושאים הנלמדים בתקופה זו ומתוך מטרה לתמוך בהוראת המתמטיקה בבתי הספר או מרחוק.
צוות המתמטיקה של בית הספר בן-גוריון למוסיקה בהובלת רכזת המתטיקה, שחף אבירם, החליט לאמץ כבר בתקופת הלמידה מרחוק את תחרות המתמטיקה לצורכי תרגול חווייתי של חומר הלימוד. התחרות היתה חלק בלתי נפרד ממערכת השעות השבועית ללמידה מרחוק ועם החזרה לשיגרה הוסיפו התלמידים לתרגל בבית הספר וגם בבית.
מידי יום ישי פורסמו תוצאות התחרות ברמה הכיתתית והאישית של התלמידים על גבי מסך הטלויזיה בכניסה לבית הספר. הפרסום חיזק בקרב המשתתפים את תחושת התחרות הבריאה להצלחה ועודד אותם להמשיך לשחק ולקחת חלק פעיל בתחרות.
על-פי כללי המשחק; תלמיד יכול לצבור בכל משחק בין כוכב אחד (הציון הנמוך ביותר) לחמישה כוכבים (הציון הגבוה ביותר). הכוכבים מתקבלים רק כאשר התלמיד מסיים את כל שלבי המשחק (3-6 שלבים לכל משחק). אין הגבלה על מספר הניסיונות, הציון הגבוה ביותר יישמר. ניקוד בית הספר ייקבע לפי ממוצע הכוכבים לתלמיד, כלומר, סכום הכוכבים שצברו כלל תלמידי בית הספר חלקי מצבת תלמידי בית הספר בשכבות המשתתפות בתחרות המעודכנת במשרד החינוך.
בית הספר בן-גוריון למוסיקה משלב בין לימודי המתמטיקה לבין שיעורי המוסיקה ונהנה משירי כפל ונוסחאות של התלמידים הבוקעים מהכיתות. בבית הספר מרחבי למידה מתמטיים מותאמים לשכבות הגיל ברמה דו-גילית המאפשרים זמינות כמשחקים נגישים בשיעורים וגם בהפסקות. צוות בית הספר משתלם כל הזמן, מתאים עצמו לחידושים בעולם ומצליח לטעת בתחום המתמטי רעננות בהיבטיו השונים והמגוונים ולהביא מידיעותיו החדשות לתוך כתלי בית הספר. צוות המתמטיקה מצליח כל פעם מחדש לשדרג את לימודי המתמטיקה ולשלב בשיעורים ממגוון סגנונות ההוראה והלמידה למען הנגשת התחום לכל לומד.
מנהלת בית הספר, ניצה סלומון-כהן: "אני גאה מאוד בצוות המתמטיקה וברכזת שלנו, שחף אבירם, ואף גאה עוד יותר בתלמידים המצויינים שלנו על אהבתם לתחום המתמטיקה, הצטיינותם והובלתם את בית הספר להצלחה זו. בבית הספר אנו דוגלים בלמידה חווייתית ואין ספק, כי תחרות אליפות המתמטיקה הביאה עימה רוח טובה, חיובית ומלאת למידה עטופת כייף, שמחה, הנאה והנעה. הצטיינות בית הספר בתחומי הדעת השונים באה בקנה אחד עם אהבת הלמידה וחיבוב תהליכי הלמידה וההוראה על הלומדים ועל הצוות כולו, שהרי – "ללמוד מתמטיקה מספר לימוד זה כמו ללמוד שפה מקריאת ספרי תחביר ושינון אוצר מלים" (ג'ויס קורטק פטרול) והרי ברור שבדרכי משחק והתנסות הלמידה משמעותית הרבה יותר, אני גאה בבית הספר שלנו !".