ההחמרה בהוראות וההנחיות החדשות השאירו די הרבה עסקים ללא מקור פרנסה. בעוד השכירים מקבלים משכורת על עבודה מהבית, או יכולים לחתום אבטלה, עצמאיים צריכים לדאוג לעצמם.
איך שורדים משבר שלא היה כמותו בעבר?
איך ממשיכים להרוויח גם עכשיו?
ואיך נשארים בתודעה של הציבור כדי שהעסק לא יקרוס ברגע שהמשבר יחלוף?
(והוא יחלוף)
קבלו טיפים מכמה אנשי מקצוע בתחום קידום העסקים ושירותים לעסקים , טיפים יישומיים ופרקטיים לעזור לכם בתקופה הקרובה כולל הנחות משמעותיות במיוחד עבורכם:
עשו לעצמכם סדר:
"כולנו, כל העסקים, נספוג מכה כלכלית והפסדים. אפשר להיכנס ללחץ ולהתבאס, ואז להתמודד עם המצב ולחשוב קדימה" אומרת חן קרופניק, מנהלת משרד יחסי ציבור ותקשורת שיווקית המתמחה בעסקים קטנים.
דבר ראשון שצריך לעשות זה סדר! לעבור על כל דרכי הקידום של העסק לראות מה לא עובד כרגע ולהקפיא, ומה עובד ולחזק. כמו כן יש לשים דגש על שירותים שעובדים או להמציא שירותים חדשים בהתאם למצב.
לדוגמא- קוסמטיקאיות שלא יכולות לקבל את הלקוחות שלהן יכולות לשלוח סרטונים של טיפוח, טיפים, המלצות על מוצרים וכדומה. משלוחים עדיין אפשריים ואפשר לרכוש מוצרי טיפוח אונליין או בקנייה בפארם. אפשר לאבחן בעיות עור בתמונות או בווידיאו ולייעץ על טיפול.
דוגמא נוספת- מנחות הורים, זה הזמן שלהן! כמה שיותר פעילות במדיה החברתית, כמה שיותר אייטמים וכתבות עם טיפים ועצות- איך להתנהל, איך להתמודד. שיחות תמיכה להורים, קבוצות ווטסאפ ומעקב טלפוני ובמייל.
כל החוכמה היא להתאים את השירות, להישאר בתודעה וכמובן -להוזיל את המחירים בהתאם. גם אם לפוסטים אין מה לחדש- העיקר שתהיו אלה שנמצאים שם ויזכרו אתכם גם אחר כך!
הרבה בעלי עסקים חוששים לספק ידע בחינם מכיוון שהם דואגים שלא יבואו אליהם לאחר מכן, ואני אומרת- כמה שיותר הרי זה משובח! זה לא אומר לנהל לאנשים את המדיה החברתית שלהם ללא עלות אבל אם אתם יכולים לתת מידע, לעזור, לכוון- אנשים לא רק שיזכרו אתכם הם גם ישכרו את השירותים שלכם עכשיו ולא יחכו לסוף המשבר.
המשרד של 'חן קרופניק יח"צ ועוד' מציע שיחת הכרות ובניית תוכנית ללא עלות וללא התחייבות, ולנוכח המצב 50% לליווי חודשי עד יחלוף זעם.
https://www.facebook.com/chenikrupnikpr/
שיווק שיווק שיווק:
"זה הזמן לתכנן את כל הפעילות השיווקית של העסק" אומרים ערן שחר ואוהלי נגר בעלים של חברת 'תכלס דיגיטל'
רוב המפרסמים עצרו את הפרסומים שלהם וזה אומר שהזירה ריקה ויש מקום לפעילויות חדשות ובעלות נמוכה יותר. זה בדיוק הזמן לצבור קהלים, להשיג מעורבות גבוהה על ידי תוכן שמתאים למצב וברגע הנכון להשתמש בקהל כקהל לקוחות פוטנציאלי.
זה גם בדיוק הזמן להפוך את העסק שלכם לאונליין. נכון, לא לכל העסקים זה מתאים אבל רוב העסקים בהחלט יכולים להתאים את עצמם לאינטרנט- קורסים מקצועיים, מכירת מוצרים, ייעוץ אונליין ועוד. גם אם זה לא בא טבעי- השירות באינטרנט יישאר אתכם גם אחרי המשבר אז תשקיעו בו כבר עכשיו.
לעמוד הפייסבוק של תכלס- https://www.facebook.com/TachlesDigital/
צלמו לבד:
"כשאי אפשר לצאת או לצלם מוצרים מקצועית מתחילים להתנסות בבית, אבל לא כל התנסות מביאה לתוצאות הנכונות ואני לא בעד להתפשר אלא ללמוד ולדייק את העבודה" אומרת ליהי אדל חסון, צלמת הריון לידה וגיל שנה.
עסקים רבים נשארו בלי צלמים, והם צריכים לצלם בבית. כשהמצב ייגמר מומלץ לחזור לצלם המקצועי שלכם אבל עד אז הקפידו על כמה כללים חשובים שיעזרו לכם להפיק את התמונות הטובות ביותר:
טיפ ראשון: מקור אור
המרכיב הכי חשוב בצילום שממנו נוצרת תמונה הוא תאורה.
אם מתאפשר לכם לצלם בשעות היום זה הכי טוב כי כך תוכלו לקרב את האובייקט שלכם, הילדים או מוצר או כל דבר שתרצו לצלם קרוב לחלון ובמקרה שלי אני הכי אוהבת קרוב לחלון של המרפסת. כך נקבל הרבה אור שיתפזר בצורה יפה.
טיפ שני : זוויות
תנסו לגוון בזוויות ותתפלאו איך בכל זוית האור נופל בצורה שונה ובכך נוצרת תמונה אחרת לחלוטין מקודמתה, מה שנותן לנו מגוון ועומק לתמונות.
טיפ שלישי : רקע
רקע הוא דבר חשוב לא פחות מכל דבר שאכתוב כאן.
הרקע שלנו חייב להיות מקושר בצורה כלשהי לאובייקט במיוחד כאשר מדובר על מוצרים.
אם המוצר צבעוני ומקושקש אני ממליצה לצלם את רקע לבן : קיר לבן, בריסטול או נייר מדפסת, בגד לבן.
אם הרקע שלנו סולידי אז אפשר לגוון ברקע מתוך מה שיש לנו בבית: להניח על הספה עם הרקע של הספא עצמה, להניח על השיש במטבח עם הרקע של המטבח, להניח על השטיח ברצפה ולצלם מלמעלה, להניח על מפת השולחן ולצלם מלמעלה או עם הרקע של הבית, על צלחת יפה או כל כלי שטוח אחר ובגדול להיות יצירתיים.
ואם מדובר על לצלם את הילדים אז אפשר לסדר את המיטה עם מצעים לבנים או כל צבע אחר שיתאים לבגדים שהם לובשים, ניתן לצלם אותם על הספה או הכורסא קרוב לחלון, על קיר עם טפט או בזמן שהם עסוקים ביצירה ורק לדאוג שהרגע יהיה נקי מכל מיני אובייקטים לא רצויים.
טיפ רביעי : איכות הצילום
לוודא שהמצלמה שלכם מכוון על האיכות הכי גבוה.
לרוב זה נמצא בתוך ההגדרות כשפותחים את המצלמה, אם לא שם אז בהגדרות של הנייד.
טיפ חמישי : עריכה עריכה ושוב עריכה
אני אומרת צלם טוב מוציא תמונה יפה ישירות מהמצלמה, אבל תמיד אפשר ליפות ולשדרג אותה עם עריכה טובה.
האפליקציות שאני עובדת איתם לצורך עריכה מהנייד הם:
הקבועה שלי Snapseed לאלו מכם שאוהבים לשלוט בהכל אני ממש ממליצה עליה
ובנוסף Photoshop / Cymera / Lightroom / YouCam Makeup / Vsco בכל אחת אופציות שונות, ומגוון פילטרים
לעמוד הפייסבוק של ליהי: https://www.facebook.com/lihiadel/
וכמו שיש טיפים מה כן לעשות, יש גם לא מעט טיפים מה לא לעשות:
" יש כל כך הרבה מה לעשות, ואיך לעשות את זה נכון בשביל להצליח אבל חשוב לא פחות לדעת מה לא עושים בתקופה הזו" משתף אלעד דוד הבעלים של LOUD לשיווק דיגיטלי לעסקים.
-
בשום אופן לא מתלבשים על קמפיינים של אחרים ומקדמים את התוכן העסקי שלכם על חשבונם. זה לא אתי וזה נזק תדמיתי אדיר לעסק שלכם.
-
לא נשארים מקובעים. אנחנו נמצאים בשיאו של עידן דיגיטלי ובמשבר שרק מוכיח לנו את האמרה "אם אתה לא שם – אתה לא קיים".
פתחו את הראש והתאימו את עצמכם למצב. תקיעות ומחשבות מעכבות וחוסמות יביאו לסגירת העסק שלכם. -
לא נלחצים. לא כי אין סיבה. פשוט כי זה לא עוזר וזה לא יקדם את העסק שלכם לשום מקום. קומו, תעשו קצת ספורט, שבו מול המחשב ותמשיכו לעבוד במסגרת ההנחיות.
-
בשום אופן לא מתייאשים, לא מוותרים ולא יושבים בבית בחוסר מעש. משברים חולפים וחשוב להיות מוכנים וערוכים יותר מתמיד ליום שאחרי.
כדי לעזור לעסקים להמשיך ולקדם את עצמם ולא להיעלם מהמפה הדיגיטלית אנחנו מציעים כרגע ניהול קמפיין ב-400 ₪ בלבד כולל מע"מ וכן הקמת חנות דיגיטלית לרכישות אונליין תוך שבוע בלבד במחיר מוזל.
לפייסבוק שלנו : www.facebook.com/online.marketing.LOUD
אז כל עוד ההנחיות לא כוללות לכבות את המחשב ולהפסיק לעבוד- אין לכם העצמאיים סיבה להפסיק לעבוד עכשיו ולחשוב קדימה!